Sinds 2009 is het ticketing systeem Itix niet meer weg te denken in het landschap van de podiumkunsten. Met een grote én dringende vraag naar een partij die de online en offline kaartverkoop reguleert, zag Itix een mooie kans in de markt. Bas Klaassen, Commercieel Directeur bij Itix: ''Het systeem van Itix sloeg zo goed aan waardoor steeds meer bedrijven uit de cultuursector zich bij ons aansloten. Hierdoor werd onze succesvolle groei in gang gezet.''
Het in-house systeem van Itix zorgt ervoor dat de kaartverkoop van theaters, cultuurhuizen, bioscopen en musea in Nederland en België gestroomlijnd plaatsvindt. ''Maar… Itix is zo veel meer dan een ticketingsysteem'' vertelt Bas. ''Ons systeem is een flexibele en krachtige oplossing, een totaalconcept dat zowel aan de voor- als aan de achterkant volledig is ingericht. Daarnaast bieden wij verschillende extra features aan waardoor onze klanten optimaal gebruik kunnen maken van online kansen en mogelijkheden. En met dank aan onze betaalpartner Pay. heeft Itix ook een volledig responsive besteltraject dat bestaat uit verschillende betaalmethoden.''
Dat dicht bij de klant staan een must is om bovenaan de top te blijven, weet Itix als geen ander. Itix zit regelmatig met haar klanten om de tafel om ze te betrekken bij de huidige (doel)ontwikkelingen. ''Het draait om persoonlijk contact. Wij stellen de klant centraal en vragen ons altijd af wat wij kunnen doen om de samenwerking nog aangenamer te maken. Wij luisteren, denken mee en vragen naar de behoeften. Én wij leveren maatwerk dat vaak wordt uitgerold bij de rest van onze klanten'' legt Bas uit.
Itix heeft aandacht voor details en hecht grote waarde aan de specifieke wensen van klanten zodat zij optimaal gebruik kunnen maken van de systeemmogelijkheden. Bas: ''Hierin vinden wij transparante communicatie en korte lijnen heel belangrijk. Dat geldt niet alleen voor onze klanten, maar ook voor de partners waar wij mee samenwerken''. Zo vertelt de commercieel directeur dat er met de vorige betaalpartner van Itix regelmatig wat mis ging. ''Er was zelfs een moment dat onze klanten tijdelijk geen betalingen konden uitvoeren via een Nederlandse bank,'' vertelt Bas. ''En toen begon de ellende. Bij het zoeken naar antwoorden en een oplossing werden wij van de ene naar de andere partij doorverwezen.''
Uiteindelijk werd het probleem opgelost, maar Itix besloot wel op zoek te gaan naar een andere Payment Service Provider waar heldere communicatie wel prioriteit heeft. Bas: ''Pay. is precies zo een partij. Zij hebben een uitgestippelde roadmap met mogelijkheden en denken altijd mee. En het belangrijkste? Wij worden nooit meer van het kastje naar de muur gestuurd.''
Wanneer partijen samenwerken, brengen zij het beste in elkaar naar boven. En dat is precies wat de innovatieve samenwerking tussen Itix en Pay. doet. Dankzij de koppeling met het betaalsysteem van Pay. worden betalingen van aangesloten theaters soepel en naadloos gefaciliteerd. En juist doordat het betaalproces veel beter aansluit, behalen klanten van Itix hogere conversieratio’s. Hierdoor worden inkomende gelden optimaal verwerkt én uitbetaald.
Kim Peeters, software developer bij Itix: ''Voor onze klanten is dat heel belangrijk. Het mooie aan de koppeling en de samenwerking met Pay. is dat deze innovatief is. Samen springen wij snel in op issues waar klanten mee kampen. Daarnaast is de koppeling zelf erg stabiel en de basis zit goed in elkaar.''