Hippe loungesets, tuinstoelen, tuintafels en de laatste trends om je terras in te richten, vind je bij familiebedrijf Tuinmeubelshop. Met de tuinmeubelzaak brengen Jan, Ria, Kees en Gerrit van der Garde 65 jaar ervaring met zich mee in de tuinmeubelbranche.
In 2009 opende Tuinmeubelshop de eerste megastore in Veenendaal. Met de fysieke winkel en een showroom van 3000 m2 is Tuinmeubelshop uitgegroeid tot één van de grootste aanbieders van tuinmeubelen. Sindsdien heeft de onderneming zich alsmaar verder ontwikkeld wat de verdere groei in een nog hogere versnelling heeft gezet. Vanaf 2011 zijn er in totaal 11 megastores geopend in steden zoals Den Bosch, Utrecht en Zaanstad waar klanten eindeloos tuininspiratie kunnen opdoen.
Tuinmeubelshop is specialist in goede kwaliteit tuinmeubelen, maar je vindt er ook losse tuinartikelen waar klanten een eigen tuinset mee kunnen samenstellen. ''Het maakt niet uit of je tuin groot of klein is. Met deze tuinmeubelen zijn veel leuke combinaties te creëren die seriematig kunnen worden uitgebreid'' vult Gerrit van der Garde, marketing manager bij Tuinmeubelshop, aan.
Met meer dan 1000 artikelen is het assortiment van de tuinmeubelzaak breed. Daarnaast kent Tuinmeubelshop ook een erg divers prijzenaanbod. Klanten kunnen er terecht voor zowel gunstig geprijsde als exclusieve tuinmeubelen en tuinartikelen. Gerrit: ''Wat ons ook onderscheidt, is dat wij elk jaar een vernieuwde en eigentijdse collectie tuinmeubelen lanceren. En dankzij onze megastores wordt er groot ingekocht. Deze collectie slaat erg goed aan bij onze klanten, ook vanwege de exclusiviteit!''
Met een eigen webshop en een totaal van 11 megastores is er voor klanten genoeg te kiezen. Dat geldt ook voor de prijs-kwaliteitverhouding van de producten. Voor Tuinmeubelshop vormen beide kanalen een belangrijke inkomstenbron. Gerrit vertelt: ''Met onze webshop presenteren wij onze collectie. Naast dat er online goed verkocht wordt, vormen onze megastores een mooie etalage van de producten en het merkenaanbod. Voor geïnteresseerde klanten is het dan ook essentieel om een bezoek te brengen aan een van onze fysieke winkels.''
Bij Tuinmeubelshop heeft zo een aankoop vaak geen lage orderwaarde. Daarom was het voor de tuinmeubelzaak van belang om samen te werken met een online betaalprovider die betalingen met hoge orderwaardes snel, frictieloos en veilig faciliteert. ''Dat klopt! Wij werkten eerst met een andere partij, maar dit werkte niet naar behoren,'' zegt Gerrit. ''Bij Tuinmeubelshop is het gemiddelde orderbedrag vrij hoog en daarom hadden wij veel behoefte aan een betaalpartner die SprayPay gespreid betalen aanbiedt.''
Naast het online aanbieden van gespreid betalen, wilt Tuinmeubelshop de betaalmethode ook offline aanbieden: ''Op deze manier verwerken wij SprayPay perfect in onze omnichannel strategie. Deze betaalmethode is namelijk erg klantvriendelijk. Als de order in ons systeem wordt ingevoerd, krijgt de klant direct een e-mail waarin de betaling kan worden afgerond. Hierna wordt de order automatisch doorgezet. Als de order niet voltooid kan worden, dan krijgt de klant via PAY. de mogelijkheid om de betaling op een andere manier te voldoen. Ik vind dat echt ideaal.''