Klantcase: LUMZ

Klantcase: LUMZ

Van industriële boomstam tafels tot webbing kast: bij LUMZ ben je aan het juiste adres! LUMZ is 9 jaar geleden opgericht met als doel om meubels volgens de laatste trends toegankelijk te maken voor een breed publiek. Het concept heeft LUMZ te danken aan een eigen oriëntatieproces toen de oprichters hun eigen woningen gingen inrichten.

 

Lumz-Logo-kleur-payoff-1

Bij LUMZ vind je niet alleen moderne design meubels, maar ook vintage meubels, verlichting en woonaccessoires met een retro ontwerp. In de sfeervolle 1.000 m2 meubelzaak in Houten kunnen klanten een goede indruk krijgen van de meubels en het assortiment.

On top of the game

Net als in de mode volgen trends in de wereld van wonen en interieur elkaar in een rap tempo op. Wat het ene seizoen ‘in’ is wat betreft materialen, kleuren en vormen kan het andere seizoen niet meer actueel zijn. ‘‘Trends in de woonbranche kennen gewoon een korte levenscyclus, maar LUMZ weet hier goed op in te spelen,’’ vertelt commercieel directeur Dmitry Bobylev van LUMZ. ‘‘Wij verkopen identiteit en met LUMZ meubels brengen klanten hun eigen identiteit naar voren in hun interieur.’’

De uitdaging is om de nieuwste trends in een vroeg stadium te spotten en een vertaalslag te maken naar het productenaanbod. Het gaat zelfs zo ver dat LUMZ de meubelen laat ontwerpen en produceren in Indonesië, India en China. Daarnaast heeft LUMZ het ‘LUMZ Top 40’ concept bedacht om klanten een voorproefje te geven van de ‘alle-woonhits-in-huis’ woonwinkel. De top 40 toont een voorselectie van de meest gewilde en trendy stoelen, salontafels en hanglampen zodat klanten weten: LUMZ is altijd on top of the game.

lumz_foto2

Onlosmakelijk: online en offline

Online shoppen kent veel gemakken, maar ruim driekwart van de Nederlanders doet ook graag aankopen in een fysieke winkel. Al helemaal als het aankomt op meubels en interieur. Dmitry: ‘‘En juist daarom is zowel het fysieke als het online concept van LUMZ even belangrijk. Wij noemen dit ook wel het total retail model omdat beide kanalen elkaar versterken en onlosmakelijk van elkaar zijn, ze complimenteren elkaar. Dit zie je ook terug in de manier waarop wij betalingen verwerken via deze kanalen.’’

 


Hiermee doelt Dmitry specifiek op de naadloze verbinding tussen het online en offline betalingsverkeer. LUMZ werkte voorheen met verschillende gerenommeerde Payment Service Providers voor het faciliteren van betalingen. Hierdoor had de woonwinkel al enige ervaring opgebouwd.
‘‘Wat voor ons doorslaggevend was om over te stappen naar Pay. had niet alleen te maken met het feit dat wij SprayPay wilden aanbieden, maar ook vooral met het faciliteren van meerdere geldstromen via één betaalprovider,’’ vertelt Dmitry. ‘‘Dit alleen heeft geresulteerd in aanzienlijk betere efficiëntie bij de backoffice, ook tijdens de coronapiek. Daarnaast faciliteert Pay. ook pinbetalingen en bieden zij veel andere betaalmethoden aan tegen erg aantrekkelijke tarieven.’’
Wij kunnen meer met Pay. Behalve een breed aanbod van betaalmethoden, biedt Pay. een stabiele webshopkoppeling die volledig door Pay. wordt gefaciliteerd. Wij hoeven daar niks voor te doen. Ben je een kleine webwinkelier of heb je een grote online onderneming? Ook dat is voor Pay. geen probleem. Als je volledig ontzorgt wil worden op het gebied van online en offline betalingen zonder daar naar om te hoeven kijken, dan is Pay. dé Payment Service Provider die je zoekt!

Ga voor meer creativiteit in je business

Ondernemingen groeien niet alleen door producten of diensten te verkopen. Er zijn meer factoren die groei stimuleren. Een groot deel van het succes van een e-commerce onderneming begint bij inzicht, maar creatief zijn en out-of-the-box denken en doen, voegt daar nog meer waarde aan toe. En dat is precies wat LUMZ onderscheidt van andere spelers in de woon- en interieurbranche.

In augustus van dit jaar lanceert LUMZ ‘LUMZ at WORK’. Met deze nieuwe tak gaat LUMZ zich richten op de kantoorinrichting binnen de zakelijke MKB dienstverlening, waaronder accountant- en advocatenkantoren en marketingbureaus. Dmitry vult aan: ‘‘Het draait bij LUMZ écht om het ondernemen en blijven doen waar je zin in hebt. Naast LUMZ at WORK zijn er plannen om LUMZ lease op te richten. Dit is een concept waar je meubels kan leasen, maar dan specifiek voor B2B en B2C.’’

 

lumz_foto3

 

Behalve LUMZ at WORK en LUMZ lease staat er nog meer op de agenda: LUMZ trekt het creatieve denken door met het upgraden van de marketingactiviteiten. ‘‘Voorbeelden hiervan zijn buitenreclame of radioreclame,’’ zegt Dmitry. ‘‘Daarnaast gaan wij onze eigen content creëren voor alle fasen van de customer journey om een buitengewone ervaring te creëren voor de consument. In combinatie met een sterke Payment Service Provider als Pay. die de betalingen faciliteert, zullen we in de toekomst een nóg completere klantervaring bieden aan onze klanten.’’