Wat in 2009 begon als een webshop met een top 10 aan herengeuren en damesgeuren, is uitgegroeid tot een succesvolle webwinkel met een scala aan parfum- en beautyproducten dat zowel de Nederlandse als de Europese markt aan het veroveren is. Maar dit gebeurde niet van de één op de andere dag. Al vrij snel na de lancering van hun website bleek het assortiment te klein en zijn ze een online parfumerie gestart met een bredere keus aan parfum producten onder verschillende labels. “In 2015 hebben we al die afzonderlijke labels samengevoegd tot één online warenhuis; Superwinkel.nl,” vertelt Roy. Na het meerdere malen winnen van de Thuiswinkel Awards Publieksprijs en benoemd te worden tot één van de 100 grootste webwinkels in Nederland, hebben ze in 2019 besloten om zich weer volledig te focussen op parfum- en beautyproducten; en daar hoorde ook een nieuwe naam bij. Sinds maart 2022 gaat Superwinkel verder onder de nieuwe en frisse naam Deloox.
“Met Deloox zijn we actief in Nederland op www.deloox.nl en we hebben ook online shops in België, Duitsland, Spanje en Zweden onder deze naam. Op www.deloox.com hebben we een Engelstalige site, waarmee we heel Europa bedienen.”
“Bij Deloox doen we er alles aan om onze klant te laten genieten van de beste merken, de mooiste producten, lage prijzen en goede service.” En dat is niet het enige: ook streven ze naar een optimale klantervaring. “We houden het bestellen van de producten zo simpel mogelijk omdat shoppen bij Deloox gewoon een fijne ervaring moet zijn. We zijn open en fair naar onze klanten. We proberen klanten zo eerlijk en volledig mogelijk te informeren.” Tot slot geeft Roy aan dat het team zich iedere dag blijft verbeteren om de verwachting van de klant te overtreffen, “en dat kan alleen door ons werk steeds iets beter te doen.”
Van één webshop naar twee succesvolle en award-winnende webwinkels, om vervolgens weer terug te keren naar één grote samengestelde online parfumerie - én ook nog eens een rebranding te ondergaan. De ontwikkelingen bij Deloox gaan maar door. En dat is nou net iets dat ze miste bij hun vorige payment service provider. “Bij onze vorige PSP stond de ontwikkeling op een gegeven moment stil. Terwijl wij (inter)nationaal nog steeds flink aan het groeien waren, ontstond bij ons de behoefte aan een PSP die wel aan het bijblijven was met de laatste technieken en betaalmethoden.” In Pay. vonden zij de juiste match.
Naast het stabiele platform waarop Pay. gebouwd is en de focus op techniek, laat Roy weten dat hij ook erg te spreken over de korte lijnen met de accountmanagers en het support team. “Omdat wij zelf de front- en back-end van onze webshops ontwikkeld hebben, vinden we het prettig dat we samenwerken met een partij waarbij we ook direct contact kunnen hebben met de ontwikkelaars om elkaar verder te helpen.” En niet te vergeten, ook het contact met Pay. ervaart hij als zeer prettig: “we krijgen altijd een snelle en correcte reactie op onze vragen.”
Op de vraag welke betaalmethoden voor Deloox het belangrijkst zijn, antwoord Roy: “Voor ons is iDEAL in Nederland uiteraard de belangrijkste betaalmethode. Omdat we actief zijn in alle Europese landen, bieden we eigenlijk ook alle beschikbare betaalmethoden voor die landen aan. De belangrijkste hierin zijn Bancontact, Klarna, Mastercard, Visa en PayPal.” Daarnaast accepteert Deloox zowel de meest bekende cadeaukaarten in Nederland als hun eigen giftcard.
Ondanks alle gebeurtenissen in de wereld, ziet Roy de toekomst enigszins rooskleurig in. “We hopen met Deloox verder uit te groeien tot één van de grootste online beauty-specialisten in Europa. Door onze hoge klanttevredenheid, samenwerking met de mooie merken die we verkopen, onze uitgebreide kennis van het online kanaal en onze operational excellence, zijn we ervan overtuigd dat dit gaat lukken.”