Wat als de klant een foutief bedrag overboekt?
Als je klant meer of minder overboekt dan de daadwerkelijke transactie, dan is Pay. niet in staat om de order te koppelen aan de betaling. We schrijven de SEPA betaling apart bij in je statistieken en behandelen deze betaling volledig los van de rest van je systeem. Je ontvangt geen exchange, maar wel een e-mail ter notificatie. Je bepaalt zelf of je een extra transactie aanmaakt of dat je bij een hoger orderbedrag het geld teruggestort wenst te ontvangen.
Belangrijk: Een betaling vanuit het buitenland kan door de bank van je klant met extra kosten worden belast, ter dekking van de eigen kosten.
Hoe lang duurt een overboeking?
Gemiddeld duurt het 1 tot 3 werkdagen voordat een SEPA overboeking is verwerkt. In geval van een niet gevonden betaling kan het 3 werkdagen langer duren. Een betaling buiten de EU duurt maximaal 5 werkdagen. Het is bij een betaling via een SEPA bankoverschrijving altijd belangrijk dat je klant het betalingskenmerk correct noteert. Als dat niet het geval is, dan kan de daadwerkelijke betaling ook vertraging oplopen.
Wat als een betaling echt niet wordt gevonden?
Indien wij de betaling niet kunnen matchen, de eindgebruiker geen contact met ons opneemt en wij hem ook niet kunnen bereiken dan wordt de betaling teruggestort naar de rekening van herkomst. Wanneer ook dat niet lukt, wordt de betaling in quarantaine geplaatst totdat de consument contact met ons opneemt.