Als Pay.'s Partner van de Maand mei stellen we graag Tailorfit aan je voor. Tailorfit is een IT-bedrijf dat gespecialiseerd is in het leveren van op maat gemaakte software-oplossingen voor fashion merchants. Met hun geavanceerde technologieën en diepgaande kennis van de mode-industrie helpen ze bedrijven om hun operationele processen te stroomlijnen en hun omnichannel-ervaring te verbeteren.
We spraken met Luc van den Broeck, de CEO van Tailorfit, om meer inzicht te krijgen in hun bedrijfsfilosofie, samenwerking met Pay. en de rol van innovatie en technologie in de fashion retailsector.
De meest uitgebreide functionele IT-oplossing in de modesector.
Tailorfit begon in de jaren ‘90 als een partner van IBM. Later groeide het bedrijf uit tot een zelfstandige leverancier van IBM-hard- en softwareoplossingen. Met een team van ongeveer vijftien medewerkers bedient Tailorfit momenteel zo'n twintig klanten in de modewereld.
Wat opvalt, is dat ze tot 2015 bijna exclusief werkten voor twee grote modebedrijven, wie ze voorzagen van complete omnichannel systemen. Volgens CEO Luc van den Broeck hebben ze daardoor de meest uitgebreide functionele oplossing in de modesector kunnen bouwen. Zo beheren merchants met Tailorfit het gehele operationele proces, van collectiecreatie tot en met de verkoop in fysieke winkels en online kanalen. Vele toonaangevende merken, waaronder State of Art, Mayerline en la fille d'O, vertrouwen op de omnichannel software van Tailorfit.
De corona pandemie heeft een grote impact gehad op Tailorfit. Alhoewel ze geen klanten failliet zagen gaan, leidden winkelsluitingen helaas wel tot minder groei. Maar inmiddels ziet de toekomst er voor Tailorfit weer rooskleurig uit.
Pay.’s cloudgebaseerde betaalplatform leidt tot omnichannel succes.
Tailorfit maakte in 2016 een strategische beslissing om hun eigen kassasysteem te ontwikkelen en koos daarbij voor een samenwerking met Pay. De CEO van Tailorfit, Luc van den Broeck, legt uit: "We wilden dat onze kassa toegankelijk was vanuit ons backend-systeem en geen aparte drivers nodig had. Jullie waren destijds de enige die we ontdekten die deze mogelijkheid boden."
Het cloudgebaseerde communicatieplatform van Pay. stelde Tailorfit in staat om probleemloos te communiceren met pinterminals zonder directe verbindingen. Bovendien waardeerde Tailorfit het gemak van geen aparte installaties en de flexibiliteit om nieuwe betaalmethoden eenvoudig toe te voegen. Deze samenwerking bood Tailorfit de technologische oplossing die ze zochten voor hun omnichannel-strategie.
Dankzij het succesvol opzetten van een omnichannel-strategie, focuste Tailorfit zich ook op het optimaliseren van de in-store kassa-ervaring van merchants. Hun kassasysteem biedt namelijk niet alleen de mogelijkheid tot betaling, maar fungeert tevens als een bestelzuil waar klanten producten kunnen bestellen die vervolgens worden nageleverd. Deze functie draagt bij aan een naadloze winkelervaring. En het stelt fashion merchants in staat om klantinteractie te behouden en te verbeteren. Het platform biedt zo alle benodigde functionaliteiten om voor een succesvolle omnichannel strategie in de modebranche.
Het belang van een breed aanbod betaalmethoden.
"Het is belangrijk dat onze klanten de volledige keuze hebben uit alle beschikbare betaalmethoden. Zo spreken zij zoveel mogelijk klanten aan en maximaliseren ze hun omzet," legt Van den Broeck uit.