Partnercase StoreKeeper: alles voor de toekomstbestendige winkel & webshop

Partnercase StoreKeeper: alles voor de toekomstbestendige winkel & webshop

Een softwareoplossing die belangrijk én tijdrovend werk vóór je doet? StoreKeeper regelt het. Met deze software hebben retailers al hun online en in-store winkel- en voorraad systemen gekoppeld in één oplossing. En via Pay. komen ook de betalingen op dezelfde plek binnen. Dat geeft inzicht, scheelt tijd en energie – en leidt tot meer effectiviteit. 

Wij spreken met William Sprakel, Managing Director van StoreKeeper, over waarom het bedrijf zo goed is in wat ze doen en hoe betalingen een belangrijke rol spelen bij het creëren van een toekomstbestendige onderneming.

sk_logo_hero

StoreKeeper in het kort

- Sector: Winkelsysteemsoftware
- Doelgroepen: Fashion, electronics, hobby & creatief, tuin & dier
- Opgericht in: 2018
- Aantal medewerkers: 23
- Aangeboden betaalmethoden: Alle betaalmethoden van Pay. en lokale cadeaukaarten
 


Alles-in-één platform met geïntegreerde backoffice, kassa en webshop.

Met StoreKeeper haalt de winkelier meer uit zijn winkel en webshop. Analyseren, verkooporders, lijstjes maken, automatische communicatie met klanten, voorraden bijhouden, inkoop, samenwerking met leveranciers, andere verkoopkanalen, marktplaatsen, boekhouding en webshopbeheer - StoreKeeper doet het allemaal. Minder zelf doen, meer tijd voor klanten, en meer omzet.

Omnichannel-Storekeeper


Met StoreKeeper start je vandaag met future-proof e-commerce.

StoreKeeper kent de markt en volgt de ontwikkelingen op de voet. Met het alles-in-één-softwaresysteem kun je morgen aan de slag, maar je bent ook klaar voor wat er over vijf jaar nodig is. Het bedrijf is zich bewust van het totale plaatje, en werkt vol inzet en toewijding aan software die voor retail werkt. “Geen discussie over ‘hoe jij moet werken’, maar ‘zorgen dat het voor jou werkt!”, zegt William. "We kunnen gewoon koppelen met je bestaande webshop". 

StoreKeeper onderscheidt zich door software te bieden die intuïtief en vrij werkt, maar toch zorgt voor het volgen van een strikt proces. William vult aan: “Dát, gecombineerd met dat alles standaard gekoppeld is, zorgt ervoor dat de klant een totaaloplossing heeft die meer dan tien andere oplossingen vervangt.” 

 

Goed ingerichte betalingen zijn onmisbaar voor groei.

Via het alles-in-één winkelsysteem van StoreKeeper halen retailers meer uit al hun verkoopkanalen. Zo maakt StoreKeeper het hun klanten graag zo makkelijk mogelijk. En om het complete plaatje aan te bieden, moeten ook de betalingen goed geregeld zijn. Dat scheelt een hoop gedoe. Bovendien is het koppelen van betalingen belangrijk voor je reporting, en analytics voor je groei en de beperking in waste-time en fouten.

“Door de volledige integratie van Pay.’s betaalplatform in StoreKeeper als StoreKeeper Payments, maar ook het inzicht in een eigen cadeaukaart, cash geld, lokale cadeaukaarten en handmatige bankbetalingen hebben onze klanten één systeem waarin ze alle betalingen gekoppeld zien aan verkopen, retouren en inkopen.”

Geen klant-leverancier verhouding, maar een écht partnership.

Voor de samenwerking met Pay. was het voor StoreKeeper essentieel dat Pay. ook écht wilde samenwerken. En dat het StoreKeeper via Pay. zowel online als in-store betaalmethoden kon aanbieden aan haar klanten. Dat kon, want Pay. is gespecialiseerd in het aanbieden van omnichannel betaaloplossingen. En inmiddels bespreken de teams van StoreKeeper en Pay. regelmatig de nieuwste betaalmethoden, innovaties, en hoe het klantgeluk in beleving, gemak of conversie verbeterd kan worden. 

 

“Als klanten overstappen naar StoreKeeper hebben ze vaak al wel een webshop met een andere PSP. En je ziet ze dan helemaal zo’n “aha erlebnis” hebben als ze er achter komen dat alles nu pas echt geïntegreerd is.”

Hogere conversie dankzij in3 via Pay.

Veel StoreKeeper webshops en retailers willen hun klanten de nieuwste betaalmethoden aanbieden, zodat zij op hun beurt weer zoveel mogelijk consumenten makkelijk kunnen laten betalen. Met Pay. biedt StoreKeeper haar klanten een breed aanbod betaalmethoden dat betalen in heel Europa mogelijk maakt. 

Veel van de klanten van StoreKeeper werken daarnaast al met het aanbieden van voorfinancieringsopties aan hun klanten. Maar vaak werken die nog op de ouderwetse manier, met goedkeuringsprocessen en formulieren. Om een consument met alle klantvriendelijkheid direct te helpen, maar zelf geen risico lopen, biedt in3 de perfecte oplossing. De innovatieve betaalmethode, waarmee consumenten in drie gelijke delen betalen (zonder BKR-toetsing), biedt een laagdrempelige betaaloptie die de conversie verhoogt. Het werkt daarnaast aankoopbedragverhogend, zorgt voor minder gedoe voor de winkelmedewerker, en zo ook voor minder gedoe voor de consument.

“StoreKeeper zorgt dat alles voor de winkel werkt zoals het hoort, zonder dat de winkelier na hoeft te denken in zuilen of systemen. Alles geïntegreerd is niet alleen heel fijn, maar tegenwoordig ook noodzakelijk!", zegt William. 

Illustraties_Storekeeper_Fashion

 

De toekomst van betalen volgens StoreKeeper.

William ziet toekomst in betalingen met wallets, QR en bijvoorbeeld PIN on glass. Dankzij regelmatige updates en continu open communicatiekanalen zorgen StoreKeeper en Pay. dagelijks voor verbeteringen voor de klanten van StoreKeeper. En door ook regelmatig tactische en strategische gesprekken te laten plaatsvinden is bovendien ruimte voor continue innovatie. William vult aan: “Hiermee creëren we samen met Pay. een platform waarmee ondernemers toekomstbestendig kunnen ondernemen.”

partner van de maand badge-3

 

In de rubriek 'partner van de maand' licht Pay. iedere maand een partner uit. Dit doen wij door samenwerkingen aan het licht te brengen die misschien op het eerste gezicht niet zo vanzelfsprekend lijken. En dat is het met payments: het is een wereld die zich verder uitstrekt, voorbij de financiële sector. Wil je ook partner van de maand worden? Neem contact met ons op via marketing@pay.nl.