Partnercase Spont: all-inclusive innovatief online kassasysteem voor de horeca

Partnercase Spont: all-inclusive innovatief online kassasysteem voor de horeca

Spont is een all-inclusive kassasysteem en is gericht op de horeca. Deze kassa oplossing pakt zaken anders aan dan traditionele kassasystemen. De basis van Spont is online georiënteerd, waardoor je QR-codes, Weborders en Kiosken binnen enkele minuten up and running kunt hebben. En dit allemaal Corona -proof; zo simpel kan het zijn!

Veelzijdig en gebruiksvriendelijk

In 2015 werd Spont gelanceerd en binnen no time waren de eerste klanten een feit. Met het kassasysteem van Spont zijn de mogelijkheden eindeloos. Je kan werken met meerdere kassa’s, de efficiëntie verhogen met mobiele handhelds of jouw horecazaak uitbreiden met bestelzuilen, weborders, QR-codes en keukenschermen.

Door deze veelzijdigheid groeide Spont alsmaar door in populariteit. ''Daarnaast proberen wij alles zoveel mogelijk plug and play aan te leveren,'' vertelt Sjoerd van den Bosch, mede-eigenaar van Spont. ''Onze visie is dat klanten alles zelf kunnen regelen vanuit hun Admin, zonder tussenkomst van ons. Als onze klanten ontzorgd willen worden, is dit natuurlijk geen probleem en helpen wij ze graag op weg. Bij ons staat de ondernemer namelijk altijd centraal.''

 

Visual-spont-01

 

Het gemak van de APIs van Pay.

Spont maakt het mogelijk de menukaart van jouw favoriete restaurant online te bekijken. Binnen een paar klikken is jouw bestelling geplaatst en kun je afrekenen met de gewenste betaalmethode. Het klinkt simpel, maar er komt veel meer bij kijken: vooral op betaalgebied.

Om zo een betaling goed te keuren en te verwerken is alleen wel een betrouwbaar betaalsysteem nodig. Spont werkte voorheen met een andere betaalproviders om de verwerking van betalingen te faciliteren. Sjoerd vertelt: ''Maar dit bedrijf was vrij log en ouderwets. Er was te veel papierwerk aan de orde. Dit was voor ons geen ideale werkwijze omdat wij willen dat onze klanten ook zelf hun kassasysteem kunnen installeren. Vandaar ook onze keuze om over te stappen naar Pay. De API van Pay. is dan ook vele malen sneller, transparanter én overtreft al onze verwachtingen. Dit was precies wat wij zochten in een betaalprovider! Daarnaast is de service top en is het systeem betrouwbaar. Je hebt toegang tot erg veel betaalmethoden en binnen één dag kan je al jouw betalingen ontvangen.''

 

Visual-spont-02

 

Online of offline: de betalingen gaan gewoon door

De samenwerking tussen Spont en Pay. verloopt vlekkeloos: de consument plaatst via Spont een bestelling en betaalt veilig via het systeem van Pay. Behalve het aanbieden van online betaaloplossingen springt Pay. ook bij in het offline betaalaanbod. Dat is handig als je naast een website ook een restaurant hebt. Sjoerd vult aan: ''Pay. is ook hierin de ideale partij, ze bieden namelijk ook fysieke pinoplossingen aan.''

Spont focust en vernieuwd constant om het beste uit het eigen kassasysteem te halen. Met de pinterminals van Pay. is het aanbod nóg completer. ''Zeker weten!'' knikt Sjoerd. ''Wij hebben geen gedoe meer. In het verleden hadden wij soms klanten die een kapotte pinterminal hadden en soms dagen in onzekerheid zaten totdat er duidelijkheid kwam. Die informatie konden wij écht niet verkopen aan onze klanten.'' En zo stuitte Spont ook op andere problemen. De pinterminals moesten worden ingesteld op locatie en klanten moesten wekenlang wachten op het ontvangen van pinterminal handleidingen. Sjoerd: ''Daarom zijn wij zo blij met Pay. Ook de koppeling met de API werkt goed. Wij zien nu precies wat er gebeurt tussen de kassa en pinterminals, zo kunnen wij onze klanten goed ondersteunen als ze vragen hebben. De pinterminals worden erg snel geleverd en kunnen ook zelf door onze klanten worden aangesloten. Ideaal!''

 

Een totaalpakket voor de horeca

Het zijn op z’n zachtst gezegd bijzondere tijden. De horeca moet zichzelf vernieuwen en leren om rondom 'het nieuwe normaal' te werken. Betalen via QR-codes wordt steeds meer de norm en Spont wilt daar graag in faciliteren. Sjoerd: ''Wij hopen natuurlijk voor iedereen dat deze tijden snel achter ons liggen. Dat wij veranderen in de manier waarop wij betalingen uitvoeren, hoeft niet per se slecht te zijn. Er wordt gezegd dat QR-codes in de horeca ons onpersoonlijk maken, maar wij merken in de praktijk dat dit juist de andere kant op draait. Klanten hoeven niet meer te wachten op hun bestelling en het personeel geeft juist meer aandacht aan gasten.''

 

Visual-spont-03

Bij Spont geloven wij sterk in de kracht van online betalingen. Pay. heeft een top product en biedt veel betaalmogelijkheden aan. Ik zeg: laat die toekomst van het nieuwe betalen maar komen.

Volgens Sjoerd is en voelt alles nog nieuw en onbekend aan. Toch kijkt hij positief naar de toekomst: ''Wij willen Spont verder ontwikkelen en een compleet systeem creëren zonder dat de klant bij verschillende partijen de hoofdprijs betaalt''. Tegenwoordig maken restaurants namelijk nog steeds gebruikt van verschillende systemen en losse abonnementen om de zaak draaiende te houden. Vaak wordt er naast een kassasysteem ook gebruik gemaakt van systemen die de functionaliteit van QR-code bestellingen, afhaal- en bezorgmodules, facturatie en reserveringen mogelijk maakt. Sjoerd vult aan: ''Juist dit geheel willen wij aanbieden voor een betaalbare prijs. Hiermee verwachten wij dat ons klantenaantal ook dit jaar weer kunnen verdubbelen met tevreden gebruikersin 2021. En in samenwerking met PAY. moet dit makkelijk haalbaar zijn.''

 

partner van de maand badge-3

 

In de rubriek ‘partner van de maand’ licht Pay. iedere maand een partner uit. Dit doen wij door samenwerkingen aan het licht te brengen die misschien op het eerste gezicht niet zo vanzelfsprekend lijken. En dat is het met payments: het is een wereld die zich verder uitstrekt, voorbij de financiële sector. Wil je ook partner van de maand worden? Neem contact met ons op via marketing@pay.nl