Partners en klanten vertellen over hun Pay.nl ervaringen - Pay.

Partnercase LOYYO: waar payments en automatisch sparen samenkomen

Geschreven door PAY. | Jan 27, 2022 7:51:00 AM

LOYYO is een jonge, Amsterdamse fintech die zich richt op klantherkenning en automatisering van spaarprogramma’s. Het succes begon twee jaar geleden met de deelname aan Dragons’ Den, een televisieprogramma waar beginnende ondernemers de mogelijkheid krijgen hun droom waar te maken door aan een panel van investeerders hun plannen uiteen te zetten in een korte pitch. Niemand minder dan Nikkie Plessen investeerde in het concept van Wouter Meeuwisse, de oprichter van LOYYO. Wouter: "Én dat niet alleen. Nikkie werd met haar N-BRANDS (o.a. NIKKIE, Fifth House en Sustain) LOYYO’s eerste klant."

 

Van retail tot horeca: LOYYO is breed toepasbaar

LOYYO is een innovatieve spaaroplossing waarbij winkeliers hun klanten op een frictieloze manier kunnen belonen met punten. Het concept leent zich voor een erg brede doelgroep. Wouter: "De N-BRANDS van Nikkie Plessen vallen in de categorie kledingwinkels, maar we werken ook voor Het Koekemannetje (een koekjeswinkel), Pets Place en BoerenBond." Daarnaast werkt LOYYO ook via verschillende partners voor een groot aantal horecazaken in Amsterdam. Wouter vult aan: "Overal waar een wens is voor loyalieit kan LOYYO van toegevoegde waarde zijn."

Naast de voordelen die LOYYO biedt voor klanten, is er ook de mogelijkheid om LOYYO te gebruiken als ‘middleware’ voor verschillende Payment en Loyalty Partijen. "Zij kunnen ons platform gebruiken om zelf ‘payment-linked loyalty’ aan te bieden," aldus Wouter.

Hierdoor hoeven deze partijen niet alle koppelingen te onderhouden. "Hierdoor kan Pay. als payment service provider toegevoegde waarde en service bieden aan klanten en loyalty partners kunnen hun systemen automatiseren door de punten te koppelen aan betalingen."

 

De plek waar payments en sparen samenkomen

LOYYO werkt met verschillende payment service providers om payment-linked loyalty aan te bieden, waaronder met Pay. Wouter: "Pay. is één van de eerste partijen waar de techniek grotendeels in de cloud zit, dat is een enorm voordeel." De koppeling tussen de twee partijen kwam tot stand door een gezamenlijke klant waar de techniek al langer draait. "Die koppeling zat eraan te komen, omdat deze klant zowel online als in-store betalingen aanbiedt."

Het voordeel van de koppeling van LOYYO en Pay. heeft niet alleen betrekking op gebruiksvriendelijkheid. "Het is ook waardeverhogend en makkelijk toepasbaar voor onze gezamenlijke klanten."


"En vergeet niet: de service is erg goed," vult Wouter aan. Een volledig geautomatiseerd loyalty programma is het resultaat van de gerealiseerde koppeling tussen de innovatieve partijen. Klanten aan de kassa worden niet meer geconfronteerd met vertraging omdat ze hun spaarkaart of app niet kunnen vinden. Wouter: "Dankzij de samenwerking met Pay. kun je echt spreken van een omnichannel spaarprogramma voor klanten." Vanwege het automatisch sparen en het herkennen van activiteit in het spaarprogramma missen klanten nooit een transactie en sparen ze punten met íedere aankoop.