Partnercase LOYYO: waar payments en automatisch sparen samenkomen

Partnercase LOYYO: waar payments en automatisch sparen samenkomen

LOYYO is een jonge, Amsterdamse fintech die zich richt op klantherkenning en automatisering van spaarprogramma’s. Het succes begon twee jaar geleden met de deelname aan Dragons’ Den, een televisieprogramma waar beginnende ondernemers de mogelijkheid krijgen hun droom waar te maken door aan een panel van investeerders hun plannen uiteen te zetten in een korte pitch. Niemand minder dan Nikkie Plessen investeerde in het concept van Wouter Meeuwisse, de oprichter van LOYYO. Wouter: "Én dat niet alleen. Nikkie werd met haar N-BRANDS (o.a. NIKKIE, Fifth House en Sustain) LOYYO’s eerste klant."

loyyo-nikkie

 

Van retail tot horeca: LOYYO is breed toepasbaar

LOYYO is een innovatieve spaaroplossing waarbij winkeliers hun klanten op een frictieloze manier kunnen belonen met punten. Het concept leent zich voor een erg brede doelgroep. Wouter: "De N-BRANDS van Nikkie Plessen vallen in de categorie kledingwinkels, maar we werken ook voor Het Koekemannetje (een koekjeswinkel), Pets Place en BoerenBond." Daarnaast werkt LOYYO ook via verschillende partners voor een groot aantal horecazaken in Amsterdam. Wouter vult aan: "Overal waar een wens is voor loyalieit kan LOYYO van toegevoegde waarde zijn."

Naast de voordelen die LOYYO biedt voor klanten, is er ook de mogelijkheid om LOYYO te gebruiken als ‘middleware’ voor verschillende Payment en Loyalty Partijen. "Zij kunnen ons platform gebruiken om zelf ‘payment-linked loyalty’ aan te bieden," aldus Wouter.

Hierdoor hoeven deze partijen niet alle koppelingen te onderhouden. "Hierdoor kan Pay. als payment service provider toegevoegde waarde en service bieden aan klanten en loyalty partners kunnen hun systemen automatiseren door de punten te koppelen aan betalingen."

 

De plek waar payments en sparen samenkomen

LOYYO werkt met verschillende payment service providers om payment-linked loyalty aan te bieden, waaronder met Pay. Wouter: "Pay. is één van de eerste partijen waar de techniek grotendeels in de cloud zit, dat is een enorm voordeel." De koppeling tussen de twee partijen kwam tot stand door een gezamenlijke klant waar de techniek al langer draait. "Die koppeling zat eraan te komen, omdat deze klant zowel online als in-store betalingen aanbiedt."

Het voordeel van de koppeling van LOYYO en Pay. heeft niet alleen betrekking op gebruiksvriendelijkheid. "Het is ook waardeverhogend en makkelijk toepasbaar voor onze gezamenlijke klanten."


"En vergeet niet: de service is erg goed," vult Wouter aan. Een volledig geautomatiseerd loyalty programma is het resultaat van de gerealiseerde koppeling tussen de innovatieve partijen. Klanten aan de kassa worden niet meer geconfronteerd met vertraging omdat ze hun spaarkaart of app niet kunnen vinden. Wouter: "Dankzij de samenwerking met Pay. kun je echt spreken van een omnichannel spaarprogramma voor klanten." Vanwege het automatisch sparen en het herkennen van activiteit in het spaarprogramma missen klanten nooit een transactie en sparen ze punten met íedere aankoop.

De communicatie met Pay. is van ongekend niveau, iets wat van het begin tot eind (en heden) ontzettend goed gaat.

LOYYO: zo werkt het

Wanneer winkeliers gebruik maken van het loyaliteitsprogramma van LOYYO, hoeven klanten zich niet met behulp van ellenlange formulieren te registeren. De registratie verloopt volledig digitaal en is razendsnel. De klant betaalt met een pinpas, geeft eenmalig zijn telefoonnummer of e-mailadres door en krijgt via een SMS toegang tot zijn profiel. Hierna spaart de klant automatisch punten bij de winkel waar hij een aankoop heeft gedaan.

 

 

"Iedere keer dat de klant betaalt met de betaalpas waar hij zich mee heeft geregistreerd voor LOYYO, wordt het afgerekende bedrag omgezet in punten en toegevoegd aan het puntensaldo," vult Wouter aan. Ook is er de mogelijkheid om extra betaalpassen aan het LOYYO account van de klant toe te voegen. Met LOYYO worden spaarkaarten, apps en codes overbodig. Wouter: "Ook voor de winkelier biedt LOYYO voordelen: hij krijgt goed inzicht in het koopgedrag van zijn klanten."

 

Corona verschuift dienstverlening naar online

Dat corona de wereld op z’n kop heeft gezet, is een understatement. Het virus heeft de wereld voorgoed veranderd. Ook in de wereld van loyalty’s en spaarprogramma’s. "Er is veel verschoven, de online business is relevanter dan ooit," vertelt Wouter. "Ons product is omnichannel en sluit dan ook erg goed aan op deze verschuiving. Het is belangrijker dan ooit om klanten aan je te binden en ze te blijven informeren. Onze diensten, en die van onze partners, dragen hieraan bij."

Voor betalingen is Pay. de partner die je nodig hebt om verdere groei van je onderneming te realiseren. Ze hebben een solide en technisch sterk product en toegang tot de populairste betaalmethoden. Daarnaast opereren ze cross-channel (zowel online als offline) en hebben ze goede support. De response-tijd is razendsnel!

Behalve dat LOYYO met haar dienst flexibel kan meebewegen en inspelen op de marktbehoefte, vinden er ook intern verschuivingen plaats. Recent is het bedrijf verhuisd naar een ruimer kantoor met zicht op het Rijksmuseum. Wouter: "Hier hebben we plek voor meer personeel. Met het oog op een nieuwe investeringsronde is meer ruimte hard nodig. Ook voor de doorontwikkeling van LOYYO." Aankomend jaar wil LOYYO zoveel mogelijk partners aansluiten op het platform zodat de oplossing voor meer klanten beschikbaar wordt. "Want: payment-linked solutions zijn de toekomst voor de massa!" lacht Wouter.

 
partner van de maand badge-3

 

In de rubriek 'partner van de maand' licht Pay. iedere maand een partner uit. Dit doen wij door samenwerkingen aan het licht te brengen die misschien op het eerste gezicht niet zo vanzelfsprekend lijken. En dat is het met payments: het is een wereld die zich verder uitstrekt, voorbij de financiële sector. Wil je ook partner van de maand worden? Neem contact met ons op via marketing@pay.nl.