In het hart van elke horeca-ervaring ligt de vreugde van zorgeloos genieten. Met dit als hun kompas, heeft Leqqr een selfservice bestelsysteem voor de horeca ontwikkeld. Personeel heeft zo de ruimte om zich te richten op wat echt belangrijk is: het creëren van onvergetelijke ervaringen voor hun gasten. Het resultaat is een efficiënter bedrijf en meer tevreden klanten. “Dit is niet zomaar een nieuwe manier om te bestellen en te betalen; dit is de toekomst van de horeca,” vertelt Arjan Zwarteveen, CEO van Leqqr.
Leqqr dient met slimme bestelsystemen voor de horeca twee soorten klanten met gelijke finesse: quick-service restaurants en de zakelijke markt. Het systeem verlicht personeel van bestel- en betalingsprocessen, waardoor ze zich volledig kunnen richten op andere taken, zoals maaltijdbereiding. Behalve bedrijfsefficiëntie heeft Leqqr ook een positieve impact op de klanttevredenheid. Met de selfservice kiosks bestellen gasten namelijk makkelijker en sneller, en wachten ze minder lang op hun bestelling.
Leqqr biedt verschillende pakketten aan, zoals de Standaard en de Pro. "De horeca heeft momenteel minder te besteden. Daarom is de StarterKit, bestaande uit een selfservice kiosk, bonnenprinter en betaalterminal via Pay. op dit moment de meestgebruikte oplossing,” aldus Arjan. Met een klantenbestand van zo'n 100 horeca-ondernemingen en 500.000 transacties in het afgelopen jaar, heeft Leqqr in korte tijd een belangrijke positie in de markt verworven.
De impact van Leqqr is flink. Zo boeken horecaondernemingen soms wel +20% snelheidswinst. Bovendien nemen de personeelskosten met wel -50% af. En de selfservice-kiosks van Leqqr bevorderen upsell. Gabriëlle Leeuwenburg, Partner Manager bij Pay. (de betaalkracht achter de Leqqr-oplossing), geeft toelichting: "Stel je voor dat je op een kiosk naar je bestelling kijkt, en er zit een suggestie voor een heerlijke donut voor maar een euro extra. De verleiding is bijna onweerstaanbaar, toch? Hierdoor zien horeca-ondernemingen die gebruikmaken van Leqqr's kiosks, gemiddeld een omzetstijging van 30%."
• Omzetverhoging. Gemiddelde omzetstijging van 30% door effectieve upselling via de kiosk.
• Snelheidswinst. Bestellingen worden tot wel 20% sneller verwerkt.
• Efficiënte personeelsinzet. Helpt bij het oplossen van personeelstekorten door medewerkers efficiënter in te zetten, met als gevolg -50% minder personeelskosten.
• Verbeterde klanttevredenheid. Versnelt en vergemakkelijkt het bestel- en betalingsproces, wat leidt tot een betere klantbeleving.
• Flexibiliteit. Gemakkelijke uitbreiding van het systeem naarmate het bedrijf groeit.
• Gebruiksvriendelijk dashboard. Eén geïntegreerd systeem om transacties te zien, uitbetalingen te plannen en bedrijfsgroei te volgen.
De eenvoud van het Leqqr systeem is waarom het zo aantrekkelijk is voor horeca-ondernemers. De standaard set-up is online te bestellen en makkelijk te installeren. Het kan met meer hard- en software worden uitgebreid naarmate een bedrijf groeit. "Daarnaast is het een effectieve oplossing om personeelstekorten aan te pakken, omdat het medewerkers in staat stelt hun tijd beter te benutten," voegt Arjan toe. “Nog een kiosk nodig? Aanvullende hard- en software is zo besteld, gecombineerd met betaalterminals via Pay.’s nieuwe hardwareshop. Die heb je de volgende dag al in huis.”
"Om een partnerschap succesvol te maken moeten partners elkaar vinden," zo vat Arjan het partnerschap samen tussen Leqqr en Pay. Hij voegt er enthousiast aan toe: "En al onze online en in-store betaalmomenten willen we invullen met Pay."