Partnercase H1 Webdevelopment: “E-commerce bedrijven kiezen een Payment Service Provider op basis van kosten en omnichannel strategie”
Al zestien jaar helpt H1 Webdevelopment verschillende bedrijven met het bereiken van online succes via het opzetten van hun e-commerce kanalen. Inmiddels telt het bedrijf 35 werknemers. En het bedrijf groeit door: in 2020 fuseerde H1 Webdevelopment met het succesvolle Supportdesk. We spreken Michel Willems, medeoprichter, over waar H1 Webdevelopment nu staat, en wat de plannen voor de toekomst zijn.
Kennis over zowel klein als complex e-commerce
H1 ontwerpt, bouwt, migreert, optimaliseert en onderhoudt webshops. Daarnaast implementeren ze ook Pim systemen. Hiervoor gebruikt het bedrijf open source platformen als Shopware, Magento en Pimcore. En daarnaast helpt H1 hun klanten ook met online marketing. Het diverse portfolio van het bedrijf bestaat in totaal uit zo’n 300 klanten in Nederland en België. Klant zijn bijvoorbeeld Mercedes Benz, retailbedrijven zoals Pauw en Duijvestein Winterstore. Of snel groeiende merken als Wooof en Fresh n Rebel. Sommigen zetten 1.6 miljoen euro per week om, anderen maar een paar transacties per maand.
Kenmerkend voor H1 is dat het bedrijf zich verder heeft weten te specialiseren dan het ‘gewone’ bouwen en onderhouden: