GivaCard begeeft zich sinds 2007 in de wereld van cadeaukaarten. Destijds waren zij de eerste distributeur die cadeaukaarten van retailers ging verkopen bij Postkantoren en Primera. Later zijn daar de cadeaukaart-oplossingen voor het MKB bij gekomen. Hierin verzorgt Pay. natuurlijk de betaaloplossing: dankzij Pay. worden cadeaukaarten zowel in-store als online verzilverd.
"Wij voorzien onze MKB-klanten van one-stop-shopping: wij verzorgen alles voor de klant op het gebied van het commercieel inzetten van cadeaukaarten. Door de samenwerking met partners hebben we een goede positie verworven in de combinatie van on- en offline van cadeaukaart-transacties", zegt Patrick Vegt, directeur van GivaCard.
Een cadeaukaart is het visitekaartje van de ondernemer
Geven je klanten jouw producten vaak als cadeau? Dan is de cadeaukaart-oplossing van GivaCard onmisbaar in je (web-)shop. Hiermee verleng je namelijk je merkbekendheid. Klanten die al groot fan van je onderneming zijn, brengen jouw producten en onderneming via een cadeaukaart op makkelijke en leuke wijze onder de aandacht bij potentiële nieuwe klanten.
"De doelgroep van GivaCard is heel breed. Eigenlijk richten wij ons op alle MKB’ers die trots op hun bedrijf zijn, rechtstreeks leveren aan de consument én hun bedrijf als cadeautje zien. Een cadeaukaart is namelijk ook het visitekaartje van een ondernemer. Dit kunnen fysieke retailers zijn, maar ook online retailers en combinaties daarvan", zegt Patrick Vegt.
GivaCard betreedt met Pay. ook de wereld van online verkopen
Oorspronkelijk was de cadeaukaart-oplossing van GivaCard alleen beschikbaar op fysieke retail locaties. In 2015 zijn Pay. en GivaCard gaan samenwerken, en vanaf dat moment was de verzilvering van cadeaukaarten ook online mogelijk. Inmiddels is online niet meer weg te denken.
"Na een korte kennismaking en technische briefing had Pay. binnen no-time de koppeling gerealiseerd. Vanaf dat moment was verzilvering van de eigen cadeaukaart via de bekende e-commerce platformen en de koppeling met Pay. operationeel", zegt Danny Boersma, Sales manager van GivaCard.
Online én offline de beste resultaten behalen
Samen laten Pay. en GivaCard ondernemers in het MKB hun klanten de beste service en klantervaring beleven. Zowel online als offline. Met als resultaat nóg betere resultaten en meer naamsbekendheid.
Patrick: "Een van de belangrijkste voordelen van de samenwerking met Pay. is de naadloze integratie met hun betaalmethoden. Klanten hoeven slechts hun cadeaukaart aan te vinken in de lijst met betaalmethoden en hun cadeaukaart kan verzilverd worden. En bovendien regelt Pay. meteen de ‘split payment’." Dat wil zeggen: als een bestelling met een cadeaukaart wordt betaald waar het saldo niet toereikend is, dan kan er meteen met een andere betaalmethode bijbetaald worden.