Er gaat meer schuil achter de oprichting van ZOO&ZO dan je in eerste instantie zou denken. Aanvankelijk begon de dierenspeciaalzaak in 1968 als eenmanszaak 't Guppy, waar guppy's werden gekweekt. In 1992 nam Arnold Vlastuin 't Guppy over en werd het assortiment uitgebreid. Al snel transformeerde de aquariumwinkel in een allround dierenspeciaalzaak.
"Maar ook toen werd duidelijk dat de ambities om verder te blijven groeien groot waren én groot bleven," vertelt Romy Hooijman, commercieel & e-commerce medewerker bij ZOO&ZO. Na zeven jaar (en vanwege de snelle groei) is besloten om alle afdelingen onder te brengen in één duurzaam en innovatief pand in Ede. Romy: "Ook heten we nu anders. We hebben afscheid genomen van de naam 't Guppy, we gaan nu als ZOO&ZO door het leven. Een naam die past in wat wij willen uitdragen als de grootste en meest verrassende dierenspeciaalzaak van Nederland."
ZOO&ZO heeft een compleet en veelzijdig karakter. Zowel het assortiment als de verschillende specialismen vormen de ultieme beleving voor klanten. "Daarnaast onderscheiden we ons door een aansluitende dierenartspraktijk die zich naast onze fysieke winkel bevindt," vertelt Romy. Dat ZOO&ZO een onderneming is die de klantbeleving als prioriteit ziet, zie je ook in hoe de dierenspeciaalzaak inspeelt op de betaalbehoefte van klanten. Je vindt niet alleen iDEAL, PayPal, AfterPay en in3 tussen de betaalmogelijkheden, maar je kunt ook betalen met de gepersonaliseerde cadeaukaarten van ZOO&ZO die in samenwerking met GivaCard zijn geproduceerd.