Klantcase ZOO&ZO: de ultieme klantbeleving creëren met Pay. en GivaCard

Klantcase ZOO&ZO: de ultieme klantbeleving creëren met Pay. en GivaCard

Er gaat meer schuil achter de oprichting van ZOO&ZO dan je in eerste instantie zou denken. Aanvankelijk begon de dierenspeciaalzaak in 1968 als eenmanszaak 't Guppy, waar guppy's werden gekweekt. In 1992 nam Arnold Vlastuin 't Guppy over en werd het assortiment uitgebreid. Al snel transformeerde de aquariumwinkel in een allround dierenspeciaalzaak.

logo-zoo-enzo

"Maar ook toen werd duidelijk dat de ambities om verder te blijven groeien groot waren én groot bleven," vertelt Romy Hooijman, commercieel & e-commerce medewerker bij ZOO&ZO. Na zeven jaar (en vanwege de snelle groei) is besloten om alle afdelingen onder te brengen in één duurzaam en innovatief pand in Ede. Romy: "Ook heten we nu anders. We hebben afscheid genomen van de naam 't Guppy, we gaan nu als ZOO&ZO door het leven. Een naam die past in wat wij willen uitdragen als de grootste en meest verrassende dierenspeciaalzaak van Nederland."

 

Klantcase_ZOO&ZO_LogoGivacard

Een eigen cadeaukaart met GivaCard

ZOO&ZO heeft een compleet en veelzijdig karakter. Zowel het assortiment als de verschillende specialismen vormen de ultieme beleving voor klanten. "Daarnaast onderscheiden we ons door een aansluitende dierenartspraktijk die zich naast onze fysieke winkel bevindt," vertelt Romy. Dat ZOO&ZO een onderneming is die de klantbeleving als prioriteit ziet, zie je ook in hoe de dierenspeciaalzaak inspeelt op de betaalbehoefte van klanten. Je vindt niet alleen iDEALPayPalAfterPay en in3 tussen de betaalmogelijkheden, maar je kunt ook betalen met de gepersonaliseerde cadeaukaarten van ZOO&ZO die in samenwerking met GivaCard zijn geproduceerd.

Het mooie aan onze samenwerking met GivaCard is niet alleen de functionaliteit van het betaalproduct. Ook de altijd bereikbare klantenservice maakt tot de dag van vandaag indruk op ons. Bij vragen is er altijd snel contact met GivaCard en wordt het probleem in no time opgelost.

Voor ZOO&ZO bleek GivaCard de uitkomst te zijn. Door de samenwerking is er meer inzicht in de hoeveelheid verkochte en verzilverde cadeaukaarten dan voorheen. Daarnaast hoeven klanten het bedrag op de cadeaukaart niet in één keer te besteden. "En dat vinden onze klanten erg fijn," vertelt Romy. "Een andere mooie bijkomstigheid voor ons is dat je de GivaCard cadeaukaart en de verpakking volledig in ZOO&ZO huisstijl kunt opmaken. Hierdoor vergroten wij niet alleen de naamsbekendheid, maar ook de klantretentie in de (web)shop."

 

Cadeaukaart-ZOO&ZO
 
 
 

Een totaalpakket dankzij Pay.

ZOO&ZO biedt zowel online als offline verschillende (inter)nationale betaalmethoden aan klanten waardoor zij gemakkelijk, snel en veilig aankopen kunnen doen voor hun huisdieren. Als Payment Service Provider en betaalpartner van ZOO&ZO is Pay. degene die de betalingen soepel en naadloos verwerkt via het eigen betaalsysteem.

Al sinds de livegang van de webshop werkte ZOO&ZO samen met Pay. De webshop vormde toen al het belangrijkste kanaal. Klanten kunnen er het grootste gedeelte van het aanbod in de winkel zien en bestellen. Daarnaast zien ze direct de actuele voorraad. Maar wat gebeurt er als de klant besluit een aankoop te doen in de webshop? Romy: "De klant verricht een betaling door één van de betaalmethoden te kiezen die wij aanbieden. Dat is overigens ook het moment waar onze betaalpartner in het spel komt. Pay. is een bekende Payment Service Provider die verschillende betaalmethoden aanbiedt. Deze zijn gemakkelijk toe te voegen, maar kunnen ook makkelijk worden verwijderd. Daarnaast heeft Pay. een erg stabiele en goedwerkende plugin met PrestaShop, het e-commerceplatform waar ZOO&ZO op draait. Voor ons is Pay. ideaal, hun dienstverlening is echt een totaalpakket."

 

Innoveren op klantbeleving

De wereld van e-commerce is een competitieve markt. Om mee te blijven draaien, moet je de klantbeleving altijd in het vizier hebben én behouden. Dit doe je niet alleen door de webshop beleving voor klanten zo soepel mogelijk te houden, maar ook door te voldoen aan de diverse betaalbehoeften. "Dit geldt niet alleen voor online, maar ook voor de fysieke winkel," geeft Romy aan. Zo zet ZOO&ZO in de winkel deskundige medewerkers in die klanten goed kunnen adviseren. Romy: "Dat maakt juist het verschil in de fysieke winkel (offline). Hierin is innovatief blijven ook van ongekend belang. Wellicht gaan we in de toekomst ook via andere kanalen verkopen."

Pay. is een betrouwbare Payment Service Provider en loopt voor op het gebied van innovaties in de payments wereld. Daarnaast schakelen ze ontzettend snel. Bij vragen is er snel contact en we worden altijd uitstekend geholpen. ZOO&ZO had zich geen betere betaalpartner kunnen wensen.