Partners en klanten vertellen over hun Pay.nl ervaringen - Pay.

WatchDiscounter.nl: hogere conversies door achteraf betalen - Pay.

Geschreven door PAY. | Jun 26, 2022 7:48:51 AM

Sinds 2008 zijn WatchDiscounter.nl en Triple A Brands actief in de outlet branche voor horloges, zonnebrillen en sieraden. Het bedrijf koopt overstock van bekende en minder bekende merken in om deze vervolgens weer door te verkopen. Mede door dit business model zijn WatchDiscounter.nl en Triple A Brands zo succesvol geworden. Voordat zij zich richtten op consumenten, waren ze vooral actief in de B2B hoek. Oprichter Rutger Post vult aan: "Maar op een gegeven moment werd deze markt wat instabiel. We hebben toen gekeken naar andere manieren om de business uit te breiden." Naast het opkopen van overstock, heeft WatchDiscounter.nl zes websites gelanceerd waar ook horloges, zonnebrillen en sieraden worden opgekocht en vervolgens worden doorverkocht in meerdere landen. "We hebben hierdoor meer controle over het hele proces en zijn niet meer afhankelijk van anderen," vertelt Rutger.


Snelle levertijd & uitmuntende (klanten)service

Outlet websites zijn geen onbekend fenomeen in e-commerce. Consumenten shoppen er graag omdat de producten online voor een mooiere prijs op de kop kunnen worden getikt. Maar wat maakt WatchDiscounter.nl en Triple A brands hierin zo onderscheidend? Naast dat de bedrijven overstock aanbieden van bekende merken voor een zéér scherpe prijs, is de levertijd (gratis in de Benelux) ook één van de unique selling points. "Bij veel outlet websites zie je dat consumenten vaak langer dan een week op hun product(en) wachten," vertelt Rutger. "Wij pakken het anders aan. Bij WatchDiscounter.nl brengen we de beleving van zowel de klantenservice als de service in de webshop samen."

En dat is erg goed gelukt bij de outlet specialist. WatchDiscounter.nl neemt het volledig risico op zich door de stock direct op te kopen waardoor consumenten de volgende dag hun favoriete product thuis ontvangen. Rutger: "Dat is nooit eerder gedaan. We hebben veel producten ruim op voorraad en daarnaast is het onze klantenservice die uitmuntende service verleent door slechte reviews na te bellen. We willen dat consumenten die bij ons producten hebben gekocht ook tevreden zijn - alleen dan zijn wij ook tevreden."