Klantcase WatchDiscounter.nl: achteraf betalen zorgt voor aanzienlijk hogere conversies

Klantcase WatchDiscounter.nl: achteraf betalen zorgt voor aanzienlijk hogere conversies

Sinds 2008 zijn WatchDiscounter.nl en Triple A Brands actief in de outlet branche voor horloges, zonnebrillen en sieraden. Het bedrijf koopt overstock van bekende en minder bekende merken in om deze vervolgens weer door te verkopen. Mede door dit business model zijn WatchDiscounter.nl en Triple A Brands zo succesvol geworden. Voordat zij zich richtten op consumenten, waren ze vooral actief in de B2B hoek. Oprichter Rutger Post vult aan: "Maar op een gegeven moment werd deze markt wat instabiel. We hebben toen gekeken naar andere manieren om de business uit te breiden." Naast het opkopen van overstock, heeft WatchDiscounter.nl zes websites gelanceerd waar ook horloges, zonnebrillen en sieraden worden opgekocht en vervolgens worden doorverkocht in meerdere landen. "We hebben hierdoor meer controle over het hele proces en zijn niet meer afhankelijk van anderen," vertelt Rutger.

WatchDiscounter.nl-logo

Snelle levertijd & uitmuntende (klanten)service

Outlet websites zijn geen onbekend fenomeen in e-commerce. Consumenten shoppen er graag omdat de producten online voor een mooiere prijs op de kop kunnen worden getikt. Maar wat maakt WatchDiscounter.nl en Triple A brands hierin zo onderscheidend? Naast dat de bedrijven overstock aanbieden van bekende merken voor een zéér scherpe prijs, is de levertijd (gratis in de Benelux) ook één van de unique selling points. "Bij veel outlet websites zie je dat consumenten vaak langer dan een week op hun product(en) wachten," vertelt Rutger. "Wij pakken het anders aan. Bij WatchDiscounter.nl brengen we de beleving van zowel de klantenservice als de service in de webshop samen."

En dat is erg goed gelukt bij de outlet specialist. WatchDiscounter.nl neemt het volledig risico op zich door de stock direct op te kopen waardoor consumenten de volgende dag hun favoriete product thuis ontvangen. Rutger: "Dat is nooit eerder gedaan. We hebben veel producten ruim op voorraad en daarnaast is het onze klantenservice die uitmuntende service verleent door slechte reviews na te bellen. We willen dat consumenten die bij ons producten hebben gekocht ook tevreden zijn - alleen dan zijn wij ook tevreden."

Bij Pay. is het persoonlijke en het meedenken één van de unique selling points. Het contact is nooit eenzijdig en ze maken zich hard voor blijvend succes voor beide partijen. Dat maakt Pay. zo onderscheidend van andere betaalproviders

Een complete mix van betaalmethoden

Met een totaal van zes websites opereert WatchDiscounter.nl volledig online. Met iedere website wordt een andere (geografische) doelgroep aangesproken. Juist omdat WatchDiscounter.nl actief is in meerdere landen en producten met hogere orderwaardes aanbiedt, is het in handen nemen van een betaalprovider geen overbodige luxe. "Dagelijks verwerken we relatief grote bestelvolumes," vertelt Rutger. "En op jaarbasis is dat best een grote kostenpost. Ook wil je een betaalprovider die qua volumes de betaalverwerking aankan. Bij Pay. kregen we niet alleen een mooi aanbod, maar ook toegang tot het Admin Panel en tot verschillende betaalmethoden, waaronder AfterPay."

Met AfterPay is de conversie van WatchDiscounter.nl aanzienlijk toegenomen. Het zien van AfterPay in de check-out wekt vertrouwen op en dat is bij de aankoop van producten met een hogere bestelwaarde van groot belang. Rutger: "Een ander mooi pluspunt is dat het contact altijd soepel verloopt. Met AfterPay in de betaalmix - naast Klarna en iDEAL - is het aanbod van betaalmethoden op onze website(s) volledig."

Pay. reageert altijd snel en dat is precies wat je wil van een betaalprovider. Een tijd geleden waren we met de jaarafsluiting bezig en we konden niet zo snel de openstaande tegoeden en de omzet terugvinden. Ik belde de klantenservice en het probleem was in minder dan 10 minuten opgelost. Dát noem ik uitmuntende klantenservice!

De laagdrempeligheid van Shopify

WatchDiscounter.nl maakt voor de verkoop van producten gebruik van e-commerceplatform Shopify. Met dit e-commerceplatform heb je toegang tot onder andere responsieve thema’s, meerdere online verkoopkanalen, fraudeanalyse en nog veel meer. "Shopify werkt ideaal voor ons!" vult Rutger enthousiast aan. "Het is laagdrempelig, je kunt zelf in de code, de kosten zijn laag en je hebt toegang tot een professioneel, flexibel en schaalbaar platform voor je webshop(s). Het enige wat we nog missen in de multistore functionaliteit die erg handig is als je wil uitbreiden naar andere landen."

WatchDiscounter.nl-mockup-1

Als omnichannel betaalprovider houdt Pay. zich niet alleen bezig met een veilige verwerkingen van betalingen die binnenkomen via verschillende betaalmethoden. Pay. biedt ook diverse webshop plugins aan, waaronder de Shopify plugin van Pay. waarmee ondernemers nog makkelijker hun webshop voorzien van de meest conversieverhogende betaalmethoden.

 

Winstgevend zijn (en blijven)

Het wordt steeds moeilijker om winstgevend te blijven in de outlet branche. Dit komt met name door de toenemende invloed van platforms zoals Facebook en Google en de beperkte alternatieven voor online marketing. "Want daar kan je serieus traffic mee genereren," vertelt Rutger.

Als data gedreven onderneming wil WatchDiscounter.nl zich naast haar groei activiteiten focussen op het verhogen van het marketing budget. Rutger: "Je ziet dat de marketing kosten toenemen, maar dat data alleen maar belangrijker wordt voor het runnen van een webshop en daar willen we constant strategisch op blijven inspelen." WatchDiscounter.nl blijft zich daardoor bezighouden met A/B testen en data tracking.

Rutger vult aan: "In eerste instantie ogen onze webshops erg ‘plat’, maar achter de schermen werken we met ontzettend veel data." Klanten die één van de webshops van WatchDiscounter.nl bezoeken krijgen constant andere soorten content te zien. "Dit gebeurt niet alleen op basis van het klikgedrag, maar ook op basis van variabelen zoals geslacht en leeftijd. Op die manier tonen we telkens andere producten en USP’s en daarmee triggeren we onze huidige en nieuwe klanten," aldus Rutger.

Bij veel bedrijven kom je in een vicieuze cirkel terecht waar je eigenlijk nooit meer uitkomt. Wanneer je directe support nodig hebt, word je doorverwezen van chatbot naar agent, dan word je wel teruggebeld, dan weer niet (en vervolgens moet je er weer zelf achteraan). Pay. heeft juist de perfecte balans gevonden tussen professionaliteit en ‘het persoonlijke’. Je krijgt gericht antwoord van support op je vraag of je krijgt maatwerk advies.