Klantcase Tuinmeubelen.nl: het aanbieden van Klarna zorgt voor meer klanten en meer orders

Klantcase Tuinmeubelen.nl: het aanbieden van Klarna zorgt voor meer klanten en meer orders

De oprichting en groei van het succesvolle Tuinmeubelen.nl kent een rijke voorgeschiedenis. Aanvankelijk begonnen de huidige eigenaren Sebastiaan de Wit en Willem Naber hun e-commerce avontuur met Loungeset.nl. Omdat de toenmalige eigenaar van Tuinmeubelen.nl in 2017 failliet is verklaard, hebben de ondernemers de domeinnaam van Tuinmeubelen.nl overgekocht. Met deze verandering werd Tuinmeubelen.nl als hoofddomein toegevoegd aan het portfolio waar de merken Loungeset.nl, Loungeset.be, Tuinset.nl en Tuinset.be onder vallen.

Bij Tuinmeubelen.nl kunnen klanten terecht voor tuinsets, loungesets, tuinstoelen, tuinbanken, parasols en nog veel meer! De webshop verkoopt tuinmeubelen van hoge kwaliteit voor de scherpste prijzen.

 

Crosschannel tuinmeubelen winkelen

Als aanbieder van tuinmeubelen biedt Tuinmeubelen.nl haar klanten een zo compleet mogelijk aanbod. Naast de webshop heeft Tuinmeubelen.nl ook een showroom in Naarden. In de showroom kunnen klanten de mooiste kwaliteitsproducten en de beste merken bekijken. Bij Tuinmeubelen.nl worden consumenten via meerdere kanalen op één uniforme manier bediend. "Wij trekken die crosschannel lijn verder door naar online," zegt Lloyd Swinkels, e-commerce manager bij Tuinmeubelen.nl. "Online zijn wij een van de grootste aanbieders met een erg divers assortiment. We verkopen alles: van tuinstoelen en loungesets tot terrasreinigers en schaduwdoeken."

 

 

Met een online en offline kanaal streeft Tuinmeubelen.nl naar een totale beleving die inspeelt op de behoeften van de consument. Toch is en blijft de webshop het belangrijkste kanaal. Lloyd: "De webshop is essentieel voor Tuinmeubelen.nl. Het is dé plek om in contact te komen met onze klanten. Mede hierdoor is een soepele frontend shopervaring ook echt van essentieel belang."

 

Onmisbaar: achteraf betalen met Klarna

De consument van deze tijd wil altijd en overal gemak ervaren. Met ‘het creëren van een soepele shopervaring’ doelt Lloyd daarom ook op de manier waarop Tuinmeubelen.nl klanten kunnen betalen in de webshop.
De consument van deze tijd wil altijd en overal gemak ervaren. Met ‘het creëren van een soepele shopervaring’ doelt Lloyd daarom ook op de manier waarop Tuinmeubelen.nl klanten kunnen betalen in de webshop.

 

klarna

 

Behalve het diverse productenaanbod op Tuinmeubelen.nl speelt de betaalervaring een rol bij het uiteindelijk afrekenen van de aankoop in de check-out. "Een onlosmakelijk onderdeel daarvan zijn de betaalmethoden die je aanbiedt, want: hoe diverser, hoe beter," vult Lloyd aan. "Onze belangrijkste en populairste betaalmethoden zijn iDEALPayPal en de creditcard. Maar de afgelopen jaren zijn achteraf en gespreid betaalmethoden onmisbaar geworden in ons betaalmethoden aanbod. Vandaar dat we ook Klarna zijn gaan aanbieden."

Het Zweedse Klarna is een betaalmethode die met haar achteraf betaaloplossingen consumenten een gebruiksvriendelijke online shopbeleving wil aanbieden waardoor zij aankopen flexibel, eenvoudig en veilig online kunnen betalen. Lloyd: "Het gebruiksgemak van Klarna voor de consument is ongekend. Met enkel een geboortedatum en een e-mailadres is je betaling zo afgerond. Zelf gebruik ik ook vaak Klarna en dat verloopt altijd soepel! Deze achteraf betaalmethode groeit het best met Tuinmeubelen.nl mee en biedt een aantrekkelijk tarief aan. Mede door Klarna zijn er een flink aantal nieuwe klanten bijgekomen. Maar dit hebben wij ook ergens te danken aan het effect van de coronapandemie. Klarna zorgt momenteel voor meer dan 10% van al onze orders en onze Payment Service Provider Pay. verwerkt deze toename in aankopen en volume probleemloos."

De koppeling tussen Klarna, Pay. en de webshop van Tuinmeubelen.nl werkt uitstekend! In het begin ging het nog niet zo soepel omdat het niet mogelijk was om orders automatisch te capturen, dit moest handmatig gebeuren. Gelukkig is dat nu ook een zorg minder: Pay. en Klarna hebben hun systemen geüpdatet waardoor alle processen nu geautomatiseerd zijn. Bij Tuinmeubelen.nl zijn wij erg te spreken over Pay. Alles werkt soepel, naadloos en snel en dat geldt ook voor de klantenservice!

Pay. ontzorgt achter de schermen

De komende jaren wordt een exponentiële toename verwacht in de wereld van e-commerce. De ontwikkelingen in business-to-consumer (B2C) laten zien dat bedrijven in deze tak de potentie hebben om nog meer te groeien als zij vol inzetten op de online verkoop en customer journey.

Tuinmeubelen.nl zoekt constant naar nieuwe mogelijkheden en kansen om de eigen e-commerce business te laten groeien. De focus ligt momenteel op het verhogen van de shopervaring voor klanten op het frontend gedeelte. "De automatisering aan de backend loopt nu op rolletjes, mede dankzij Pay," vult Lloyd aan. "Daarom zijn we zo blij met deze Payment Service Provider. Het dashboard van Pay. is een wereld van verschil. Dit backend platform bevat veel nuttige informatie die wij misten bij andere partijen waar we mee samenwerkten. Je hebt onder andere toegang tot een clearingen overzicht, omzetdiagrammen, betaalstatistieken en nog veel meer. Met het oog op onze groeiplannen en het continu willen doorvoeren van veranderingen, verhogen deze features het betaalgemak van onze klanten én onze eigen omzet!"