Partners en klanten vertellen over hun Pay.nl ervaringen - Pay.

Sanitairkamer: groeien dankzij omnichannel betalingen - Pay.

Geschreven door PAY. | Jan 23, 2023 10:23:00 AM

Je badkamer is dé plek voor een luxueus moment voor jezelf. En Sanitairkamer begrijpt dit goed. Met creativiteit en ervaring creëren zij de perfecte badkamersfeer. En dankzij automatisering en gekoppelde betaalsystemen heeft Sanitairkamer nu ook een ijzersterke omnichannel strategie opgezet. Hiermee verwerkt het bedrijf meer dan 10.000 orders per maand via zowel online als in-store verkooplocaties. Wij spraken met Jelle van Nieuwenhuizen van Sanitairkamer, en Michel Wams van Pay. over de kracht van de omnichannel aanpak. 

 

 

Sanitairkamer in het kort.

• Sector: Huis & wonen
• Opgericht in: 2012
• Aantal medewerkers: 100
• Aantal retaillocaties: 6
• E-commerce platform: Magento 2
• Aangeboden betaalmethoden:
   - iDEAL
   - PayPal
   - Klarna
   - Bancontact
   - Creditcard
   - Zakelijk achteraf betalen via Biller
   - Rembours

 

Van papier naar digitaal en alles automatisch.

Tot een paar jaar geleden gingen bij Sanitairkamer veel processen nog via papier. Zoals het verzamelen van bestellingen - met uitgeprinte picklists verzamelde het team handmatig een bestelling bij elkaar. Dit zorgde voor veel fouten: orders raakten kwijt, werden dubbel geleverd of klanten ontvingen de verkeerde bestelling.

Automatisering was voor het toekomstige succes van Sanitairkamer dus een voorwaarde. Een applicatie gaan gebruiken waarmee orders verzameld worden vanaf een handscanner was een van de hoogste prioriteiten. Daarnaast werden ook de levertijden geautomatiseerd in het verzendproces. Zo kan het team nu - vanaf het moment dat een order is geplaatst - zien wanneer een order geleverd moet worden, en dus wanneer de order de deur uit moet.

Maar dit bleek pas het eerste deel van het project: door het automatiseren van het verzendproces liep het ERP systeem vast - het kon de enorme hoeveelheid data en orders niet meer aan.

Het bedrijf besluit dan de switch te maken naar Exact, en de webshop volledig op de schop te nemen, van Magento 1 naar Magento 2. Ook wordt van de gelegenheid gebruikgemaakt om te gaan samenwerken met een nieuwe betalingspartner. “We hebben de 4 á 5 grootste namen in payments-land uitgenodigd om een voorstel te doen: wat kunnen jullie, en wat zijn de kosten? En toen hebben we gekozen voor Pay”, zegt Jelle van Nieuwenhuizen, Finance & IT Manager bij Sanitairkamer.