Het kiezen van parfum als cadeau is enorm populair, maar vanwege persoonlijke voorkeuren niet altijd even eenvoudig. Gelukkig is er Parfumswinkel, een servicegerichte online webshop die onder leiding staat van de ondernemersbroers Dorian en Jory Hofs.
De e-commerce onderneming heeft een sterke propositie. Parfumswinkel biedt een gevarieerd aanbod aan kwalitatieve parfum -en verzorgingsproducten. Daarnaast voorziet de onderneming haar klanten ruim 10 jaar van professionele service bij het kiezen van een geschikt parfum of beauty product. "Maar we onderscheiden ons ook door onze competitieve prijzen, snelle levering en onze ‘persoonlijke touch’," vertelt Mitch Dielemans, E-commerce manager bij Parfumswinkel. "Terugkerende klanten worden altijd verblijd met leuke aanbiedingen en cadeaus, dat maakt ons uniek."
Parfumswinkel is geboren vanuit een online mindset die gericht is op groei. Mitch: "We zijn begonnen met een online webshop. Initieel wilden we via onze online kanalen, waar het grootste gedeelte van de omzet ligt, het productaanbod verspreiden. Door de groeiende klantvraag en interesse in Parfumswinkel is er uiteindelijk ook een fysieke winkel bijgekomen in Breda."
De online parfumerie neemt service ten opzichte van haar klanten uiterst serieus. Dat geldt ook voor innovatieve oplossingen die de customer experience van Parfumswinkel-klanten nóg optimaler moet maken. "We doen er altijd alles aan om onze klanten te adviseren en te helpen. Zij vormen voor ons de belangrijkste input voor verbeteringen. Daarom streven we er continu naar om een zo compleet mogelijke omnichannel klantbeleving te creëren," zegt Mitch.
Hiermee doelt de e-commerce manager van Parfumswinkel op een naadloos en innovatief systeem waarbij klanten zowel in de online webshop als in de fysieke winkel een bestelling kunnen plaatsen. Mitch: "Zo een systeem is ideaal en precies wat onze Payment Service Provider Pay. aanbiedt in haar dienstverlening. Daarin voorziet Pay. ons enorm."
Voor het behalen van online succes is samenwerken met verschillende e-commerce partijen, zoals Payment Service Providers, onmisbaar. Deze e-commerce parternships dienen als doel om webwinkels het hoogste niveau van e-commerce te laten bedrijven, door te luisteren naar - en in te spelen op - de wensen en behoeften. Helaas wordt dit gegeven vaak voor lief genomen. "Voorheen verwerkten we onze betalingen via een grote internationale Payment Service Provider, maar op de lange termijn merkten we dat dit niet werkte voor de groei van Parfumswinkel," zegt Mitch.
Grote Payment Service Providers verliezen vaak het belangrijkste uit het oog: persoonlijk contact. "We misten het contact met de accountmanagers en het meedenken, we misten ‘de klik’. Pay. daarentegen denkt altijd mee, komt persoonlijk op bezoek en is ontzettend vooruitstrevend op het gebied van de laatste payment ontwikkelingen. Voor ons waren dit doorslaggevende kenmerken om over te stappen en daarom zijn we ook vrij snel live gegaan met Pay."
Pay. probeert haar klanten op zoveel mogelijk vlakken te ontzorgen en te bedienen, zodat zij zich kunnen richten op wat er toe doet, namelijk ondernemen. Daarnaast denkt Pay. als vooraanstaande Payment Service Provider áltijd mee met haar klanten. We faciliteren niet alleen betalingen, maar bieden ook extra diensten aan die de omnichannel klantbeleving van de (web)winkel versterken en optimaliseren.
Mitch: "We zijn zeer tevreden met Pay. Ze zijn een direct aanspreekpunt voor Parfumswinkel en altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van innovaties in het betaallandschap. Dat is toch wel écht wat je zoekt in een Payment Service Provider."