Klantcase Onlineverf.nl: tijd besparen met crediteren en terugzoeken van orders dankzij Pay.

Klantcase Onlineverf.nl: tijd besparen met crediteren en terugzoeken van orders dankzij Pay.

Volgens Onlineverf.nl kan iedereen, met de juiste verfproducten en tips, de schilder in zichzelf naar boven halen. Het succesvolle schildersbedrijf verkoopt al sinds 1978 verf, behang en raamdecoratie en is doorgegeven van generatie op generatie. Acht jaar geleden besloot Jan-Willem, zoon van oprichter Bennie Harmsen en inmiddels ook eigenaar, om de onderneming uit te breiden met een webshop. "Met dank aan een marktonderzoek dat ik heb uitgevoerd in 2012 maakt de webshop onderdeel uit van onze huidige franchise formule," vertelt Jan-Willem Harmsen, eigenaar van Onlineverf.nl.

 

onlineverf_logo-1
 

Franchise formule = succes van Onlineverf.nl

De omzet uit webwinkels is de laatste jaren enorm gestegen. Daarmee is e-commerce de belofte van de eeuw en concurrentie tussen webwinkels de norm. Het wordt daarom steeds belangrijker om je te onderscheiden door nét dat beetje extra. Jan-Willem lacht: "Maar dat is ‘m nou juist, dat onderscheiden alleen op internet is lastig. Dit resulteert vaak in een cadeautje bij een bestelling, snelle leveringen of mooie producten. En als je dan naar onze directe concurrenten kijkt, is dat stuivertje wisselen. Wij onderscheiden ons door onze franchise formule."

 

 

Mede dankzij die franchise formule behoort Onlineverf.nl tot de top 3 van Nederlandse bedrijven die verf verkopen. Onlineverf.nl heeft op dit moment 11 aangesloten servicepunten door heel Nederland. Hier kunnen klanten terecht voor advies, hun bestelling afhalen en retouren of eventuele klachten verwerken. "Wij ondersteunen deze servicepunten ook online en op diverse vlakken," vult Jan-Willem aan. "Denk bijvoorbeeld aan online marketing en inkoop. Hiervoor werk ik samen met twee compagnons die in Nederland inmiddels 140 winkels onder hun vlaggen hebben. Dit zorgt voor een super inkooppositie en veel synergievoordelen voor aangesloten servicepunten."

De strategie is nog een vrij jonge tak van het bedrijf, maar volgens Jan-Willem kunnen de mooie resultaten niet worden ontkend. Door de franchise formule zien de aangesloten servicepunten hun traffic toenemen en ook klanten zijn erg tevreden. Jan-Willem: "Wij halen als het ware het internet bij de servicepunten naar binnen. De klant die normaal altijd verf bestelt via internet kan nu ook zijn weg vinden in een van onze servicepunten."

 

Pay. bespaart tijd

Voor Onlineverf.nl begon het avontuur met een winkel als de levensader van het bedrijf. 42 jaar later bevinden wij ons in het e-commerce tijdperk en is de webshop van Onlineverf.nl in combinatie met de fysieke servicepunten de lead geworden. Hiermee heeft de onderneming zich ontwikkelt tot dé verfspecialist die zowel online als offline voldoet aan de behoeften van klanten. Bij Onlineverf.nl krijgen klanten de keuze om te kiezen hoe zij de aankoop van verf en accessoires willen doen. Bestellen kan volledig online gebeuren of in combinatie met fysiek, door een van de aangesloten servicepunten te bezoeken. Op het gebied van marketing, inkoop en distributie loopt alles ook letterlijk en figuurlijk ‘op rolletjes’.

Maar hoe zit het dan met het verwerken van online en offline betalingen? Met een combinatie van fysieke servicepunten en een webshop is het belangrijk dat de betalingen naadloos worden gefaciliteerd. "Dat én meer kan met Pay!" glimlacht Jan-Willem. "Via onze webbouwer zijn wij in contact gekomen met deze mooie partij. Pay. is de alles-in-één online betaalprovider. Van betaalmethodenfeatures en gebruiksvriendelijke koppelingen: ze hebben het allemaal. Daarnaast bespaart Pay. ons ook veel tijd in het crediteren en terugzoeken van orders. De koppeling met ons kassasysteem en WMS werkt ook uitstekend. Alles werkt naar tevredenheid!"

No-nonsense, korte lijnen en een eigen account manager: dat is Pay! Pay. regelt zaken snel en goed en denkt ook altijd mee in digitale oplossingen. Wij zijn fan!

100% online en offline klanttevredenheid

Tot de dag van vandaag blijft e-commerce groeien, ook in de huidige coronatijd. Het overgrote deel van de webwinkels verwachtte een omzetdaling, maar niks bleek minder waar. "Het waren wel bizarre tijden," geeft Jan-Willem toe. "Maar onze omzet ging met factor 3 omhoog! Het was belangrijk om grip op de zaak te houden. Nu de situatie wat meer ‘onder controle’ is, durven wij ook weer een blik te werpen op de toekomst."

 

Groepsfoto_onlineverf1

 

Met een voorzichtige blik, doelt Jan-Willem op het uitbreiden van een aantal bedrijfstakken: "Op dit moment bouwen wij een groot logistiek centrum waar alle orders nog beter, sneller en gestructureerder verwerkt kunnen worden. Dit logistieke centrum wordt het hart van Onlineverf.nl. Vanaf dit centrum zullen wij alle orders naar Nederland en België versturen." Ook wil de onderneming doorgroeien naar een totaal van 30 aangesloten servicepunten. "Wij willen onze klanten ‘warm’ en gericht doorsturen in een zaak waar altijd iemand beschikbaar is voor advies en waar voldoende voorraad is," vertelt Jan-Willem.

Op de vraag hoe het zit met de online klanttevredenheid reageert Jan-Willem enthousiast: "Wij werken met Pay, een vooraanstaande online betaalprovider. Met het faciliteren van betalingen en door het diverse aanbod van betaalmethoden is de klanttevredenheid altijd 100%. Wij kunnen zorgeloos door met onze toekomstplannen. Met Pay. is ons betalingsverkeer in veilige handen!"