Klantcase Onlinekabelshop.nl: het bieden én ontvangen van goede klantenservice is cruciaal

Klantcase Onlinekabelshop.nl: het bieden én ontvangen van goede klantenservice is cruciaal

Met 10 jaar productkennis, 17.000+ producten en een top-notch klantenservice is Onlinekabelshop.nl dé speciaalzaak voor kabels en accessoires. Het succes begon in 2010, op de zolderkamer van oprichter Alex Brandt. Met zijn opgedane ervaring en productkennis in de branche van audio- en videokabels, richtte hij de onderneming op en stelde hij een assortiment samen.

onlinekabelshop-logo

Al snel stroomden de bestellingen binnen en beleefde Onlinekabelshop.nl een groeispurt. Tien jaar later telt de onderneming 40+ medewerkers, twee magazijnen en een fysieke winkel. Abel Jansen, Marketing en E-commerce Manager bij Onlinekabelshop.nl vult aan: ''Wij hadden eerst een winkel in Leiderdorp geopend waar ook ons kantoor is gevestigd. Uiteindelijk hebben wij besloten om de standplaats van de winkel te veranderen. In Leiden is de bereikbaarheid veel beter.''

 

onlinekabelshop-image01

In kabels & accessoires we trust

Bij Onlinekabelshop.nl zijn niet alleen kabels te koop. Klanten kunnen er ook terecht voor een divers assortiment van aansluitartikelen voor consumentenelektronica zoals adapters, converters, TV beugels, stopcontactdozen, laptop adapters en nog veel meer.

In de afgelopen 10 jaar is de markt van e-commerce geëxplodeerd. Online ondernemen is booming en dat zal voorlopig ook zo blijven. En met dank aan Alex heeft de niche webshop een erg gefocuste propositie. Alex was in het begin van zijn carrière DJ en hij zag dat er veel vraag was naar aansluitmaterialen. Ook zag hij dat de markt voor kabels en het aansluiten van apparatuur onnodig duur was. "Alex was van mening dat het goedkoper kon,'' zegt Abel. ''En dat is ook het verschil dat wij maken met Onlinekabelshop.nl. Daarnaast brengen wij met een kundig winkelteam én een online klantenservice meer dan 10 jaar ervaring met ons mee."

 

Het belang van realtime (klanten)service

Onder goede klantenservice verstaan wij tegenwoordig heel wat anders dan vroeger. Ooit volstond het tijdig beantwoorden van e-mails en voicemails, maar consumentverwachtingen zijn behoorlijk veranderd. Hierdoor is de lat voor klantenservice steeds hoger komen te liggen. "Maar niet overal is klantenservice vanzelfsprekend," vult Abel aan. "Voor ons is support een must en vooral als dit betrekking heeft op online betalingen of webshop management."

Zo vertelt Abel dat de samenwerking met een eerdere betaalpartner moeizaam verliep, omdat Onlinekabelshop.nl niet de support kreeg die zij verlangden. "Dat hebben ze achteraf wel toegegeven, maar voor ons was het een teken om op zoek te gaan naar een nieuwe betaalprovider. Al snel kwamen wij uit bij Pay. waar wij nu al 4 jaar mee samenwerken!"

Pay. biedt het hoogste niveau van optimale (klanten)service: er is altijd iemand beschikbaar om te helpen en de tarieven zijn gunstig waardoor de prijs-kwaliteitverhouding goed is. Daarnaast kan je nieuwe betaalmethoden gemakkelijk via een gebruiksvriendelijke plugin aan- of uitzetten.

Soepel en succesvol: de Magento 2 migratie

E-commerce verandert in een rap tempo, maar dit geldt evengoed voor open source software zoals Magento. Het e-commerce systeem wordt wereldwijd gebruikt en geroemd om de stabiliteit, de conversie techniek en de mogelijkheden voor SEO optimalisatie.

 

onlinekabelshop-image04

 

Sinds de intrede van Magento 2 is het landschap flink veranderd. De Magento update brengt een complete noviteit qua mogelijkheden en functionaliteiten met zich mee. En dan komt natuurlijk wel het een en ander kijken bij een migratie. Onlinekabelshop.nl heeft binnen twee jaar zo een overstap gemaakt. Met de migratie is het hele assortiment onder handen genomen: de productcategorisering is aangepast, evenals de indeling van de filterstructuur. "Het was ontzettend veel werk, maar het was essentieel voor onze verdere groei," geeft Abel toe. "En door Pay. is er bij de migratie naar Magento 2 enorm veel stress verhinderd. Door het hands-on contact met de developers is de implementatie goed van start gegaan en was Magento 2 zó geïnstalleerd!"

Het migratieproces verliep naadloos; gewoon ontzettend goed. Het was enkel een kwestie van het API-token in de plugin invoeren. Hierna konden wij gemakkelijk de juiste betaalmethoden aanvinken - het werkte direct. E-commerce is een snelle wereld, je wil snel kunnen schakelen. Met de module van Pay. is dat zo gedaan!

Hard(er) werken en verdere (omzet)groei

Al van jongs af aan heeft Onlinekabelshop.nl affiniteit met audio, video, computers en toebehoren. Het productenassortiment is dan ook waar de passie van de ambitieuze onderneming ligt. Voor persoonlijk advies kunnen klanten de winkel in Leiden bezoeken en in het verlengde speelt de webshop een grote rol bij de omzetgroei. Abel vertelt: "Onlinekabelshop.nl is de core business, ons bestaan. Online is de plek waar wij onze klanten nog een niveau hoger van dienst kunnen zijn door bijvoorbeeld verschillende betaalmethoden aan te bieden. Wij maken onze Nederlandse klanten blij met iDEAL en creditcard terwijl klanten in België liever betalen met Bancontact en Billink."

 

onlinekabelshop-image05

 

Onlinekabelshop.nl werkt iedere dag hard om het assortiment actueel te houden en de nieuwste producten toe te voegen. Met een nieuw ERP-systeem is de onderneming druk bezig met het opzetten van een online infrastructuur die de verdere groei aan kan. Tegelijkertijd werkt de onderneming gefocust door aan de langetermijndoelen. Abel:" Ook willen wij onze klanten nóg beter bedienen. Wij willen expert blijven op het gebied van kabels en accessoires en onze kennis verder uitdiepen." Onlinekabelshop.nl wil de klantenservice verder opleiden zodat medewerkers ook in de fysieke winkel kunnen worden ingezet. "Onze klantenservice heeft veel kennis over het productenaanbod. Zij kunnen klanten in de fysieke winkel probleemloos helpen met de meest technische vraagstukken."

Zo te horen, zijn er genoeg toekomstplannen. Gelukkig kan Onlinekabelshop.nl gefocust doorgaan; Pay. regelt namelijk de rest. Abel: "Precies. Online betalingen zijn geen zorg meer. Het betaalsysteem van Pay. is erg stabiel, het is nooit offline geweest! Onze klanten kunnen moeiteloos betalen in de webshop. Voor ons is dat pas écht zorgeloos ondernemen."