LedLoket staat bekend als een jong, dynamisch en ambitieus bedrijf uit Denekamp dat droomt van een groenere toekomst voor iedereen. Naast het aanbieden van een breed assortiment LED lampen en accessoires, adviseert en inspireert de specialist klanten om over te stappen naar LED verlichting.
Het immense succes van LedLoket wordt gekenmerkt door veel doorzettingsvermogen: de onderneming is vanaf de grond opgebouwd. In 2015 werd het idee voor LedLoket geboren dat in 2016 officieel van start is gegaan. "Het begon allemaal in een schuur," lacht Koen Wiefferink, eigenaar van LedLoket. "En in eerste instantie verkochten wij LED verlichting zonder webshop. Mede dankzij onze actieve flyer campagne en dat ongekende doorzettingsvermogen konden wij onze webshop opbouwen."
Voor LedLoket is het balletje toen echt gaan rollen. Al snel werd ook het assortiment en de bevoorrading steeds groter. "Dit was natuurlijk van essentieel belang voor de online verkoop," vult Koen aan. Naast een breed productenassortiment kent de LED specialist een gunstige prijs-kwaliteitverhouding. Koen: "Hierdoor bieden wij onze klanten kwalitatief goede LED verlichting aan tegen een zeer scherpe prijs. Je krijgt waar voor je geld. Daarnaast kiezen onze klanten maar al te graag voor onze dienstverlening vanwege onze vliegensvlugge levering en hoogwaardige klanten- en overstapservice."
En met die online groei is de webshop van LedLoket hét aanspreekpunt van het bedrijf geworden. "In zo een geval wil je dat die eerste indruk klopt, want die is écht belangrijk. Daarom zijn wij continu bezig om de webshop te verbeteren en om deze zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken," aldus Koen. Nu LedLoket op het gebied van klantenservice en marketing voldoet aan de verwachtingen van klanten, rest er nog één vraag: hoe zit het met de betalingen en hoe worden deze verwerkt? Koen vertelt: "Vlak na het oprichten van LedLoket zijn wij gestart met omnikassa via een Payment Service Provider. Dit is een betaaloplossing waarbij klanten op verschillende manieren betalingen kunnen verrichten. Toch merkten wij bij het gebruik van deze betaaloplossing dat er een tekort aan betaalmethoden was. Daarom hebben wij besloten om op zoek te gaan naar een andere betaalpartner."
In 2020 bereikte e-commerce een omzet van € 717 miljard. In 2021 wordt verwacht dat dit aantal door de aanhoudende impact van de COVID-19 pandemie verder zal stijgen. Eén ding is zeker: hoe je het wendt of keert, de online verkoop van producten en diensten zal blijven stijgen. Wie wil doorgroeien, moet meevaren op de e-commerce boot. "Precies, dat is één van de redenen dat wij op zoek gingen naar een andere Payment Service Provider," vertelt Koen. "Wij willen doorgroeien, een stap richting het buitenland nemen en daar onze producten verkopen. Met Pay. ligt de optie om die groei te realiseren binnen handbereik. Pay. biedt niet alleen een ongekende hoeveelheid nationale en internationale betaalmethoden aan, maar hanteert ook betere transactiekosten en heeft een gebruiksvriendelijk dashboard waar alle betalingen snel en gemakkelijk terug te vinden zijn."
LedLoket kent een ruim productenaanbod waar klanten online gemakkelijk LED verlichting voor binnen of buiten kunnen shoppen. Met een gebruiksvriendelijke website en Pay. als betaalpartner voor het faciliteren van betalingen, wil LedLoket ook groei buiten de Nederlandse grens realiseren. Koen vult aan: "Voordat wij zo’n stap nemen, moet het totaalplaatje wel kloppen. Denk hierbij aan opgeleid personeel, voorraadbeheer, klantenservice en websitebeheer. Al deze onderdelen moeten gestructureerd zijn en goed in elkaar steken voordat wij ons op het buitenland gaan richten."