Guido Pleiter is de ondernemer achter het succesvolle Haarshop.nl. Guido begon zijn avontuur door zijn eigen kapsalon te openen. Tegelijkertijd verstuurde hij, vanuit zijn zolderkamer, eigenhandig shampoos en beautyproducten naar klanten. Door de groeiende vraag naar deze (haar)producten en met Guido’s interesse voor automatisering, richtte hij in 2003 zelf een webshop op om de producten online aan te bieden. Twee jaar later opende Guido ook nog de deuren van groothandel Splendid Professional.
Haarshop.nl is sindsdien blijven groeien. De e-commerce onderneming opereert vanuit Duiven met een eigen kantoor, webshop en logistiek centrum. Guido Pleiter, eigenaar van Haarshop.nl: "Alle onderdelen van de onderneming zijn ondergebracht onder Haarshop.nl. Dit is hoe wij onze uitgebreide kennis, jarenlange ervaring én professionele producten effectief samenbrengen."
Customer experience: tot in de puntjes uitgewerkt
Veel e-commerce ondernemingen stoppen miljoenen euro’s in hun marketing. Maar of dat de juiste manier is? Marketing is belangrijk bij het verkrijgen van nieuwe klanten, maar loyale klanten en een sterke klantrelatie creëer je door goede service te verlenen. Denzell Bultman, bedrijfsmanager bij Haarshop.nl: "Klanten onthouden goede klantenservice en dat is tegelijkertijd ook de reden dat zij terugkeren om een aankoop te doen. Daarom staat bij Haarshop.nl niet alleen de kwaliteit centraal, maar ook de manier waarop die kwaliteit zich ‘terugvertaalt’." Volgens Denzell is dat goed terug te zien bij de klantenservice. Alle medewerkers van de klantenservice hebben een goedgefundeerde kappersachtergrond. Denzell: "Dit is waar wij sterk in uitblinken. Als een klant een paar tinten lichter blond haar wil, dan geeft onze klantenservice een gericht advies of antwoord."
Naast een deskundige klantenservice, trekt Haarshop.nl de kwaliteit door naar andere onderdelen binnen het bedrijf. Voorbeelden hiervan zijn het productenaanbod van topmerken, de logistiek en de marketing. "Wat wij zeggen, maken wij waar," knikt Denzell instemmend toe. "Alles wordt tot in de puntjes uitgewerkt. Het is de klant die de focus is en de aandacht krijgt. Bestelt een klant zijn producten voor 22:00 uur? Dan ontvangt hij het pakketje de volgende dag in huis. Wij besteden ook aandacht aan de manier waarop onze producten de klant bereiken. Zo zijn onze lichtblauwe verpakkingsdozen gemakkelijk te herkennen."
Diepere focus dankzij Pay.
Online ondernemen, er komt veel bij kijken. Wanneer je de distributie op orde hebt en de marketing en klantenservice tip top in orde zijn, blijft er nog een belangrijk onderdeel over. Dat is het verwerken van alle binnenkomende bestellingen via een veilig online betaalsysteem.
In een ideale situatie heb je ook geen omkijken meer naar hoe betalingen verlopen en worden gefaciliteerd. "Online betalingen, dat was een tijd geleden wel een beetje een onrustpunt," geeft Denzell toe. "Wij werkten met een online betaalprovider die niet voldeed aan onze wensen en die ook niet paste bij de groei van Haarshop.nl. En dat is toch wel belangrijk, ook omdat de webshop onze levensader is. Via een goede referentie kwamen wij uit bij online betaalprovider Pay. Zij voldoen aan al onze behoeften en daarnaast bieden ze verschillende betaalmethoden en features aan. Dankzij Pay. kunnen wij ons dieper focussen op de verdere ontwikkeling van Haarshop.nl."