Klantcase Fruitzaam Gifts: strategisch inspelen op het betaalgemak en -behoeften

Klantcase Fruitzaam Gifts: strategisch inspelen op het betaalgemak en -behoeften

Kwaliteit en duurzaamheid. Dat zijn de kernwaarden van Fruitzaam Gifts. De onderneming is ontstaan in 2016 en begon met het verkopen van fruitabonnementen aan bedrijven. "Sindsdien hebben wij eigenlijk niet stilgezeten," zegt eigenaar Said Hatuina. "Al snel werden wij ook gevraagd of wij fruitmanden konden versturen met thee of chocolade. Door de kwaliteit van onze producten, het toenemende vertrouwen van onze (zakelijke) klanten en onze groei kwamen er ook andere aanvragen binnen. Nu verkopen wij naast fruitmanden ook tal van andere cadeaus waaronder helium ballonnen, theepakketten, chocolade en geboorte cadeaus. We zijn onderscheidend in het feit dat je deze producten met elkaar kan combineren tot één cadeau zoals bijvoorbeeld een ballon met fruit of een geboorte cadeau met chocolade."

fruitzaamgifts_logo_favicon

Elk geefmoment is goud (waard)

Met het geven van een cadeau laat je iemand weten dat je aan hem of haar denkt. En volgens Fruitzaam Gifts is precies die gedachte goud waard. "Bij Fruitzaam Gifts telt het gebaar. Het laten zien dat je aan iemand denkt is zoveel meer waard dan je denkt," vult Said aan.

Naast deze boodschap zijn zowel de kwaliteit als de uitstraling van de producten erg belangrijk voor Fruitzaam Gifts. Said: "Wij willen geen standaard product leveren: het eindresultaat is een cadeau en moet er onvergetelijk uitzien." De collectie van de onderneming bevat dan ook ‘cadeaus voor elk moment’. Of het nou een cadeau is dat bedoeld is als bedankje, om iemand te feliciteren of om iemand beterschap te wensen. Fruitzaam Gifts heeft voor iedere gelegenheid de mooiste cadeaus. Said vult aan: "Én vergeet vooral de finishing touch niet. Bij ons kan je je cadeau helemaal zelf samenstellen of combineren met andere cadeaus zodat wij er een mooi verrassingspakket van maken."

 

 

Wie heeft de PSP WOW-factor?

De filosofie van Fruitzaam Gifts waar kwaliteit, een breed productenaanbod en meedenken met de klant een centrale rol spelen, zijn ook kernwaarden die de onderneming zoekt in haar partners. Said vertelt: "Wij gaan altijd voor het beste resultaat, voor goud. De samenwerking met onze vorige Payment Service Provider liep prima, maar die ‘WOW-factor’ bleef uit."

Met de groei van Fruitzaam Gifts kwam Said in een fase terecht waar de huidige PSP niet meer voldeed aan de behoeften van de webshop: "Het betaalmethoden aanbod was erg beperkt. Dat is anders bij Pay. Zij bieden veel verschillende (inter)nationale betaalmethoden aan. Samen met de gunstige tarieven én de hands-on mentaliteit van de klantenservice waren dit doorslaggevende factoren om over te stappen en samen te gaan werken. Pay. geeft ons die WOW-factor! Ze zijn innovatief en vooruitstrevend; daar houden wij van."

De klantenservice van een bedrijf ‘maakt’ of ‘breekt’ partnerships. Bij Pay. stellen wij de klantenservice en support dan ook enorm op prijs. Onze accountmanager Tessa Tittmann is áltijd bereikbaar en de persoonlijke aandacht die zij aan ons geeft, waarderen wij enorm.

Inspelen op (betaal)behoeften = klantenservice

Tegenwoordig worden webshops niet langer hoofdzakelijk gebruikt voor het zoeken en vergelijken van producten. Online shoppen is ongekend populair geworden, het is een online experience. "Onze webshop is dan ook onze etalage en winkel in één," vertelt Said.

Hoewel het online soms uitdagender is om over te brengen wat je als ondernemer precies verkoopt, kiezen consumenten er nu meer dan ooit voor om online aankopen te doen. Het verhoogde smartphone- en tabletgebruik heeft dit proces alleen maar verder omhooggestuwd. Said vult aan: "Daarnaast spelen ook de visuals van de webshop, de presentatie van het product en de productomschrijving een rol bij de online verkoop. Maar het werk van een Payment Service Provider zoals Pay. mag hier zeker niet in worden vergeten." Met Pay. speelt Fruitzaam Gifts gericht en strategisch in op het betaalgemak en de betaalbehoeften van klanten. "Dit doen wij met betaalmethoden die Pay. aanbiedt zoals VISAiDEALPayPal en achteraf betaalmethoden zoals Billink en Klarna. Wij bieden veel verschillende betaalmethoden aan zodat onze Nederlandse klanten kunnen betalen met hun favoriete betaalmethode. Ook dat is onderdeel van klantenservice," vertelt Said.

 

Fruitzaam Gifts en de zuiderburen

Online aanwezigheid is belangrijk, maar geen garantie voor succes. Om een succesvolle webshop neer te zetten, is niet alleen inspelen op, maar ook het in kaart brengen van klantbehoeften van belang. En dat is precies wat Fruitzaam Gifts doet. De webshop biedt onder andere maatwerk mogelijkheden aan en daar is personalisatie een belangrijk onderdeel van. "Bij Fruitzaam Gifts draait het om creativiteit en vernieuwend zijn, zonder dat wij onze identiteit uit het oog te verliezen," vult Said aan.

Op de vraag of Fruitzaam Gifts ook wil uitbreiden naar andere landen, reageert Said enthousiast: "Wij zien op dit moment veel aanvragen binnenkomen vanuit België. Voor ons is dat een signaal om na te gaan denken over de Belgische markt. Alhoewel, nadenken? Met een betaalpartner zoals Pay. kunnen wij zó de stap richting België nemen. Ook daar weet Pay. als geen ander hoe je inspeelt op de betaalbehoeften van de Belgische consumentenmarkt."

Verschillende betaalmethoden, bereikbare support en koppelingen met de bekendste plugins waaronder WooCommerce. Wat wil je als e-commerce ondernemer nog meer van zo een volledige Payment Service Provider?