Kwaliteit en duurzaamheid. Dat zijn de kernwaarden van Fruitzaam Gifts. De onderneming is ontstaan in 2016 en begon met het verkopen van fruitabonnementen aan bedrijven. "Sindsdien hebben wij eigenlijk niet stilgezeten," zegt eigenaar Said Hatuina. "Al snel werden wij ook gevraagd of wij fruitmanden konden versturen met thee of chocolade. Door de kwaliteit van onze producten, het toenemende vertrouwen van onze (zakelijke) klanten en onze groei kwamen er ook andere aanvragen binnen. Nu verkopen wij naast fruitmanden ook tal van andere cadeaus waaronder helium ballonnen, theepakketten, chocolade en geboorte cadeaus. We zijn onderscheidend in het feit dat je deze producten met elkaar kan combineren tot één cadeau zoals bijvoorbeeld een ballon met fruit of een geboorte cadeau met chocolade."
Elk geefmoment is goud (waard)
Met het geven van een cadeau laat je iemand weten dat je aan hem of haar denkt. En volgens Fruitzaam Gifts is precies die gedachte goud waard. "Bij Fruitzaam Gifts telt het gebaar. Het laten zien dat je aan iemand denkt is zoveel meer waard dan je denkt," vult Said aan.
Naast deze boodschap zijn zowel de kwaliteit als de uitstraling van de producten erg belangrijk voor Fruitzaam Gifts. Said: "Wij willen geen standaard product leveren: het eindresultaat is een cadeau en moet er onvergetelijk uitzien." De collectie van de onderneming bevat dan ook ‘cadeaus voor elk moment’. Of het nou een cadeau is dat bedoeld is als bedankje, om iemand te feliciteren of om iemand beterschap te wensen. Fruitzaam Gifts heeft voor iedere gelegenheid de mooiste cadeaus. Said vult aan: "Én vergeet vooral de finishing touch niet. Bij ons kan je je cadeau helemaal zelf samenstellen of combineren met andere cadeaus zodat wij er een mooi verrassingspakket van maken."
Wie heeft de PSP WOW-factor?
De filosofie van Fruitzaam Gifts waar kwaliteit, een breed productenaanbod en meedenken met de klant een centrale rol spelen, zijn ook kernwaarden die de onderneming zoekt in haar partners. Said vertelt: "Wij gaan altijd voor het beste resultaat, voor goud. De samenwerking met onze vorige Payment Service Provider liep prima, maar die ‘WOW-factor’ bleef uit."
Met de groei van Fruitzaam Gifts kwam Said in een fase terecht waar de huidige PSP niet meer voldeed aan de behoeften van de webshop: "Het betaalmethoden aanbod was erg beperkt. Dat is anders bij Pay. Zij bieden veel verschillende (inter)nationale betaalmethoden aan. Samen met de gunstige tarieven én de hands-on mentaliteit van de klantenservice waren dit doorslaggevende factoren om over te stappen en samen te gaan werken. Pay. geeft ons die WOW-factor! Ze zijn innovatief en vooruitstrevend; daar houden wij van."