Klantcase Fixami: de gemiddelde orderwaarde verdubbelt met in3

Klantcase Fixami: de gemiddelde orderwaarde verdubbelt met in3

Al 10 jaar werken Fixami Nederland, dé e-commerce specialist in de verkoop van powertools, en Pay. met elkaar samen. Lieke Fransen, E-commerce Manager van Fixami, vertelt: "10 jaar geleden zaten het toenmalige HBL Online en Pay. beiden in een groeifase. De no-nonsense houding, goede prijzen en fijn contact vormden toen een prima basis voor samenwerking. En nu, 10 jaar later, hebben we daar nog steeds géén spijt van." Net als Pay. is Fixami in die periode flink gegroeid. Inmiddels is de omzet van Fixami, in Nederland bekend met de namen Verfwebwinkel en Gereedschapcentrum, gegroeid tot meer dan honderd miljoen euro. 

Uitbreiding in productaanbod én andere landen.

In 2007 begon Gereedschapcentrum met de online verkoop van tweedehands powertools aan professionele gebruikers in Nederland. Toen dat een succes bleek, werd het assortiment snel uitgebreid met nieuwe producten, aangevuld met andere categorieën en merken én werden er websites in België en Frankrijk geopend onder de naam Fixami. De overname in 2022 van Verfwebwinkel is de recentste uitbreiding. Fixami is een 'pure play e-commerce' speler, al zit er in Tilburg ook een fysieke showroom aan het warehouse vast.

 

samantha-fortney-VqXio0EvV1A-unsplash_LRAlle betalingen op één platform.

Pay. verzorgt de verwerking van zowel online als offline betalingen voor Fixami. Dankzij de samenwerking met Pay. en in3, is in3 toegevoegd aan de checkout. Lieke Fransen, e-commerce manager bij Fixami: "In het buitenland was betalen in termijnen al erg populair. Zeker voor hogere orderbedragen werd ook de vraag in Nederland naar Buy Now, Pay Later (BNPL) en gespreid betalen steeds groter".

Pay. zorgt er met het aanbieden van de nieuwste betaalmogelijkheden voor dat Fixami inspeelt op de kansen en mogelijkheden die de nieuwste betaaltrends bieden.

Klanten laten betalen zoals zij dat willen.

"De keuze hoe een klant wil betalen laten wij aan de klant. Wij willen dus de opties die relevant zijn voor de klant kunnen bieden. Maar we willen geen risicodrager zijn of de hele financiële rompslomp optuigen om in termijnen betalingen te kunnen innen," vertelt Lieke. "We zijn daarom op zoek gegaan naar een partner die het hele proces voor ons kan voorzien met een transparante boodschap naar de klant, zonder extra kosten achteraf. In3 biedt dit, was beschikbaar via Pay. en daarmee eenvoudig te implementeren. De fijne ondersteuning en het sparren over hoe we gezamenlijk beter kunnen worden voor de klant hebben bevestigd dat in3 een echte partner is op het gebied van gespreid betalen en BNPL."

 

rakhmat-suwandi-wDC-SOW6AcM-unsplash_LR

 

Inmiddels wordt 6% van de omzet betaald met in3. De gemiddelde orderwaarde van bestellingen die met in3 zijn betaald, is meer dan het dubbele dan de gemiddelde waarde van orders met enkele andere betaalmethoden. Lieke: "We zien dus dat in3 belangrijk is voor onze klanten als betaaloptie bij hogere orderwaardes".

 

De toekomst in met Pay.

De groei van Fixami ziet er volgens Lieke veelbelovend uit: "Komende jaren staat er nog genoeg op de planning. We gaan binnenkort over van Magento 2 naar Shopware 6. Dan draaien we op een geheel nieuw 'headless' frontend en ecommerce platform. Ook creëren we een volledig gepersonaliseerde shopervaring voor-, tijdens en na de aankoop en breiden we in stappen en met focus uit in het buitenland. Veel plannen dus. En gelukkig weten we dat Pay. daar al klaar voor is door de vele binnen- en buitenlandse betaalmethodes die zij aanbiedt en de snelheid waarmee ze inspeelt op vernieuwingen."