Klantcase Droginet: explosieve groei vraagt om een veilig verloop van grote online betalingen

Klantcase Droginet: explosieve groei vraagt om een veilig verloop van grote online betalingen

Wat ooit begon als een online start-up in een schuur in Blijham, is uitgegroeid tot Droginet: een verzendhuis voor online drogisterijen met een miljoenenomzet. Het verzendhuis levert namens een tiental webshops meer dan 60.000 A-merk drogisterij producten aan (online) drogisterijen. Droginet bestaat ruim 10 jaar en heeft ook een eigen webshop: KoopjesDrogisterij.nl is binnen Droginet verantwoordelijk voor bijna 60% van de omzet.

 

Logo_droginet2-01-1

 

Droginet kiest voor persoonlijk.

Droginet is opgericht in 2009 door het succesvolle ondernemerspaar Brenda Warmels en Jos Mekkering. Beiden zijn al jaren onderdeel van het managementteam en houden zich bezig met het reilen en zeilen van het bedrijf. In 2015 heeft het duo Regina Koning aangesteld als Directeur Marketing en Sales. De jaren daarna zijn ook Johan Alting (controller) en Barbara van Zuidam (HR Manager) onderdeel geworden van het team.

Met de enorme groei binnen e-commerce ondervinden webwinkeliers aan de lopende band toenemende concurrentie. De gouden regel blijft volstaan: onderscheid je online onderneming, laat zien wat jou uniek maakt en creëer korte lijnen met je klant. Dat is ook hoe Pay. te werk gaat. Niet alleen heeft de accountmanager van Pay. persoonlijk contact met het managementteam van Droginet, maar brengt hij ook alle bedrijfsafdelingen, waaronder ICT, klantenservice en finance op één lijn.

 

Wij zijn op alle fronten tevreden. Een accountmanager die meedenkt is een succesfactor voor een sterk en hecht samenwerkingsverband tussen verschillende partijen.

Hoe Pay. de diverse afdelingen bij een klant versterkt.

  • De ICT afdeling: Pay. geeft uitgebreide ondersteuning in het integratietraject en denkt mee in technische optimalisaties;
  • Klantenservice: "Goede vindbaarheid van bestellingen binnen Pay. bij klantvragen over transacties. Support helpt snel en adequaat," volgens Barbara Goote, hoofd klantenservice Droginet;
  • Finance: "Pay. zorgt voor het sluitend maken van de boekhouding, maximaal financieel inzicht en heldere facturatie," geeft Johan Alting, controller bij Droginet, aan.
  • Management: "We kunnen uitgebreide rapportages en management informatie inzien via de Pay. app", aldus Brenda Warmels - Directeur bij Droginet.

Persoonlijke zichtbaarheid speelt ook een sleutelrol bij Droginet. Jos Mekkering - CEO bij Droginet: "Persoonlijke zichtbaarheid staat bij ons op nummer één en dat is waar wij ons in onderscheiden. Vaak is van online webshops niet bekend wie achter het bedrijf staat. Doordat Brenda en Regina 'het gezicht achter' KoopjesDrogisterij vormen, levelen wij met onze klanten. Hiermee laten wij zien dat wij de doelgroep horen en begrijpen - dat schept een band én wekt vertrouwen."

 

Groei vereist sterke en waterdichte (betaal)systemen.

Droginet groeit jaarlijks explosief met 30% tot 40%. Om aan deze groei te voldoen, is het van belang dat het grote aantal online betalingen veilig en snel worden verwerkt. "We waren op zoek naar een Payment Service Provider die het grote aantal binnenstromende betalingen probleemloos en efficiënt kon verwerken. Voor Droginet zijn daarin snelheid en betrouwbaarheid van groot belang en dat is precies waar Pay. bekend om staat. Daarom is onze keuze om over te stappen heel snel gemaakt," geeft Brenda aan.

 

brenda-regina-hp

 
Het fijne aan Pay. is dat alles helder en recht-toe-recht-aan is: van de snelle webshopkoppeling tot het contact en de tarieven. Naar mijn mening horen dat de core values te zijn van een goede full-service Payment Service Provider.

Focus en samenwerking voor blijvend succes.

Droginet is een online onderneming die te allen tijde gefocust is op groei. Dat is ook waar de toekomstvisie van het bedrijf op is gericht.

"Wij ambiëren om te blijven groeien. Dat is waar we dol op zijn. We groeien door het assortiment nog beter aan te passen aan de wensen van de klanten, maar we groeien ook door te luisteren naar de betaalbehoeften. Op dit moment prefereren onze klanten iDEAL en achteraf betaalmethoden - dat is nu onze belangrijkste mix van betaalmethoden. Overigens is dat ook waar Pay. mooi aansluit bij onze behoeften door deze betaaloplossingen tegen een goed tarief aan te bieden. Op deze manier maken wij gezamenlijk het reilen en zeilen van Droginet tot een succes," aldus Brenda.

 

De ongelimiteerde mogelijkheden van een ‘groei mindset’.

Vanuit een mindset die gefocust is op groei, denkt Droginet verder aan mogelijkheden om nieuwe klanten aan te trekken en om bestaande klanten nog beter aan zich te binden. Dit doet de online drogisterij ook door beter te voldoen aan de vraag van de klant in termen van bestelvolumes en de automatisering van processen.

Door de recente verhuizing naar een pand met kantoorruimte én een distributiecentrum in Winschoten gaat Droginet doeltreffend te werk. Brenda: "Ik kan je vertellen dat de verhuizing alles een stuk makkelijker en soepeler heeft gemaakt. We hebben nu eindelijk de ruimte. Hierdoor kunnen we in 2020 nog efficiëntere werkprocessen opstellen zodat we de komende 10 jaar onze groei voort kunnen zetten."