Klantcase Betersport: de laagdrempeligheid van Pay. zorgt voor interne gemakken

Klantcase Betersport: de laagdrempeligheid van Pay. zorgt voor interne gemakken

Het succes van Betersport begon in 2005. Eigenaar Yves Stout zette zijn loopband te koop op Marktplaats. Al snel merkte hij op hoe groot de vraag naar thuisapparatuur was. Met zijn idee ging hij snel over tot actie en zo zette hij Betersport op, één van de eerste online webshops in Nederland.

 

betersport-nl-500x100

Nu, 15 jaar later, is Betersport uitgegroeid tot een onderneming met een team van ruim 25 medewerkers, waaronder bewegingsdeskundigen, productspecialisten en professionals op het gebied van logistiek, sales en marketing. Daarnaast heeft Betersport haar online verkoop uitgebreid naar België (Betersport.be) en in 2018 naar Frankrijk (Bonsports.fr).

 

Van A tot Z: ondersteuning in de customer journey.

Betersport heeft de afgelopen jaren hard aan de weg getimmerd en staat bekend als fitnesswinkel voor sportartikelen. Dit heeft de online webshop onder andere te danken aan haar uitgebreide en diverse (online) dienstverlening. Bob Rongen, financieel medewerker bij Betersport: "Onze verkoop gebeurt vrijwel volledig online, maar in ons bedrijfspand in Panningen hebben we ook een fysieke showroom," zegt Bob Rongen, financieel medewerker bij Betersport.

Naast het brede aanbod van fitnessapparatuur, verkoopt Betersport eigen merkproducten onder de naam Focus Fitness, FitBike en Senz Sports. De producten worden zelf ontwikkeld door medewerkers van Betersport, waarbij kwaliteit, een mooi design, uitstekende specificaties en een goede prijs centraal staan. Doordat Betersport deze product zelf ontwikkelt, importeert en continu verbetert, biedt de e-commerce onderneming kwaliteitsproducten tegen scherpe prijzen.

"En dat is niet alles," vertelt Bob. "Onze ondersteuning strekt zich nóg verder uit. We ondersteunen de klant op ieder moment: zowel voor, tijdens als na de verkoop. Dit doen we door het schrijven van relevante blogartikelen die klanten kunnen helpen bij de aankoopkeuze van een fitnessapparaat. Na de aankoop staan we óók voor onze klanten klaar. We bieden online diverse oefeningenschema’s aan om te trainen en we bieden ook de mogelijkheid om een persoonlijk trainingsschema aan te vragen dat past bij de eigen trainingsdoelen en huidige conditie."

 

Langdurige samenwerkingen werken groei in de hand.

Samenwerken, iedereen heeft er baat bij. Het stimuleert niet alleen naamsbekendheid en groei maar geeft ondernemers ook de kans om volledig te focussen op de eigen producten en/of diensten. Bob: "Daarom geloven we bij Betersport dat samenwerkingen key zijn om als organisatie te groeien. Al helemaal als ze langdurig zijn."

Dat Betersport gelooft in langdurige samenwerkingen is te zien: de e-commerce onderneming werkt al jaren met dezelfde transporteurs en leveranciers. Dit principe geldt ook voor de partij die online betalingen faciliteerde. Bob: "Voordat we met Pay. begonnen, liepen onze betalingen al een gehele periode via een andere Payment Service Provider. Ondanks dat we tevreden waren met deze partij, zijn we toch overgestapt naar Pay. door het prettige en transparante contact met de accountmanager en de scherpe transactietarieven. Na een korte testperiode hebben we er ook voor gekozen om het gehele scala aan betaalmethoden over te dragen naar Pay. Tot op de dag van vandaag zijn we daar erg tevreden over."

De koppeling tussen Pay. en onze webshop loopt op dit moment uitstekend; transacties blijven nooit vasthangen en de delay is minimaal. Waar we bij onze vorige Payment Service Provider zo nu en dan nog eens een betaling moesten pushen, is daar nu geen sprake van. Ook spannend: binnenkort staat een overstap van Magento 1 naar Magento 2 op het programma. We hebben het volste vertrouwen dat ook bij deze overstap de koppeling via Pay. perfect gaat werken en gemakkelijk zal verlopen.

Pay: makkelijk (klant)contact, laagdrempelige techniek en diverse betaalmethoden.

E-commerce is een concurrerende wereld; als online webshop moet je opvallen door producten of diensten aan te bieden die anderen niet hebben. Dankzij haar unieke propositie werkt Betersport doelgericht verder door aan haar droom om dé aanbieder van sportartikelen in de Benelux te worden.

 

DJI_0058_01-1

 

Bij zo een vooruitstrevende e-commerce onderneming hoort een Payment Service Provider die dezelfde mindset deelt en ook bijdraagt aan verdere groei. "En dat is Pay; vanaf het begin ervaren we alleen maar voordelen," zegt Bob. "Pay. is transparant en staat ons altijd te woord bij uitdagingen: of het nu over administratieve, technische of operationele onderwerpen gaat. Een ander pluspunt is de ‘laagdrempeligheid’ en overzichtelijkheid van het Pay. dashboard. Zowel de directie, de financiële afdeling als andere collega’s van Betersport maken er gebruik van, iedereen kan het. Dit zorgt ervoor dat we intern snel en gemakkelijk kunnen schakelen als het om transacties, een terugbetaling of een klantvraag gaat. Daarnaast geeft het dashboard ook inzicht in de meest gebruikte betaalmethoden per land. Hierdoor weten we dat onze klanten op dit moment het liefst iDEAL (40,3%), Bancontact (17,2%), VISA / Mastercard (16,5%) en AfterPay en in3 (21,3%) gebruiken om te betalen in de online webshop van Betersport."

Behalve het faciliteren van online betalingen, ligt de focus van een Payment Service Provider zoals Pay. ook bij het aanbieden van betaalmethoden. "Zeker weten, ook om die reden raden we Pay. ten zeerste aan!" knikt Bob instemmend. Pay. biedt een breed scala van betaalmethoden aan die snel kunnen worden gekoppeld aan de online webshop. De diversiteit aan betaalmethoden is handig voor Betersport omdat de onderneming een afzetmarkt heeft in Nederland, België en Frankrijk. Bob: "Hierdoor konden betaalmethoden in een mum van tijd worden toegevoegd aan onze Franse webshop waar klanten heel andere betaalbehoeften hebben!"

 

Betersport gaat vol vertrouwen de toekomst tegemoet.

Om dé aanbieder van sportartikelen in de Benelux te worden, werkt Betersport gestaag verder aan haar toekomstvisie. De e-commerce onderneming werkt aan een nieuwe website en zal op de korte termijn overstappen van Magento 1 naar Magento 2.

 

IMG_5846_01

 

Met veranderingen aan het ontwerp kan Betersport de online webshop beter inrichten op de manier die voldoet aan de gewenste functionaliteiten en trends. "En naast deze veranderingen blijven we doorontwikkelen," vult Bob aan. "Dit doen we door nieuwe producten en productcategorieën te lanceren, maar ook door een nóg betere online klant -en betaalervaring te creëren. Met Pay, die ons continu uitdaagt en inspireert om te experimenteren met de nieuwste betaalmethoden, gaan we de toekomst van Betersport vol vertrouwen tegemoet."

Betersport heeft de afgelopen jaren een enorme groei gemaakt in zowel haar aanbod als haar afzet. Door de toenemende groei, heeft Betersport de mogelijkheid om bij zowel haar leveranciers van goederen als haar leveranciers van diensten om schaalvoordelen te creëren, die in de meeste gevallen direct worden doorberekend naar schaalvoordelen richting haar klanten. Deze werkwijze zorgt ervoor dat de prijzen van de artikelen van Betersport, naarmate de organisatie groter wordt, enkel scherper worden. Deze werkwijze is gehanteerd in de afgelopen jaren, maar blijft ook gehanteerd worden in de komende jaren en bij het toevoegen van nieuwe productcategorieën.