Het succes van Betersport begon in 2005. Eigenaar Yves Stout zette zijn loopband te koop op Marktplaats. Al snel merkte hij op hoe groot de vraag naar thuisapparatuur was. Met zijn idee ging hij snel over tot actie en zo zette hij Betersport op, één van de eerste online webshops in Nederland.
Nu, 15 jaar later, is Betersport uitgegroeid tot een onderneming met een team van ruim 25 medewerkers, waaronder bewegingsdeskundigen, productspecialisten en professionals op het gebied van logistiek, sales en marketing. Daarnaast heeft Betersport haar online verkoop uitgebreid naar België (Betersport.be) en in 2018 naar Frankrijk (Bonsports.fr).
Van A tot Z: ondersteuning in de customer journey.
Betersport heeft de afgelopen jaren hard aan de weg getimmerd en staat bekend als fitnesswinkel voor sportartikelen. Dit heeft de online webshop onder andere te danken aan haar uitgebreide en diverse (online) dienstverlening. Bob Rongen, financieel medewerker bij Betersport: "Onze verkoop gebeurt vrijwel volledig online, maar in ons bedrijfspand in Panningen hebben we ook een fysieke showroom," zegt Bob Rongen, financieel medewerker bij Betersport.
Naast het brede aanbod van fitnessapparatuur, verkoopt Betersport eigen merkproducten onder de naam Focus Fitness, FitBike en Senz Sports. De producten worden zelf ontwikkeld door medewerkers van Betersport, waarbij kwaliteit, een mooi design, uitstekende specificaties en een goede prijs centraal staan. Doordat Betersport deze product zelf ontwikkelt, importeert en continu verbetert, biedt de e-commerce onderneming kwaliteitsproducten tegen scherpe prijzen.
"En dat is niet alles," vertelt Bob. "Onze ondersteuning strekt zich nóg verder uit. We ondersteunen de klant op ieder moment: zowel voor, tijdens als na de verkoop. Dit doen we door het schrijven van relevante blogartikelen die klanten kunnen helpen bij de aankoopkeuze van een fitnessapparaat. Na de aankoop staan we óók voor onze klanten klaar. We bieden online diverse oefeningenschema’s aan om te trainen en we bieden ook de mogelijkheid om een persoonlijk trainingsschema aan te vragen dat past bij de eigen trainingsdoelen en huidige conditie."
Langdurige samenwerkingen werken groei in de hand.
Samenwerken, iedereen heeft er baat bij. Het stimuleert niet alleen naamsbekendheid en groei maar geeft ondernemers ook de kans om volledig te focussen op de eigen producten en/of diensten. Bob: "Daarom geloven we bij Betersport dat samenwerkingen key zijn om als organisatie te groeien. Al helemaal als ze langdurig zijn."
Dat Betersport gelooft in langdurige samenwerkingen is te zien: de e-commerce onderneming werkt al jaren met dezelfde transporteurs en leveranciers. Dit principe geldt ook voor de partij die online betalingen faciliteerde. Bob: "Voordat we met Pay. begonnen, liepen onze betalingen al een gehele periode via een andere Payment Service Provider. Ondanks dat we tevreden waren met deze partij, zijn we toch overgestapt naar Pay. door het prettige en transparante contact met de accountmanager en de scherpe transactietarieven. Na een korte testperiode hebben we er ook voor gekozen om het gehele scala aan betaalmethoden over te dragen naar Pay. Tot op de dag van vandaag zijn we daar erg tevreden over."