Pay.’s partner van de maand september is Booking Experts, boekingsplatform voor vakantieparken, campings en verhuurorganisaties. Sinds begin 2021 regelt Pay. betalingen voor gebruikers van Booking Experts. Samen brengen Booking Experts en Pay. automatisering, overzicht en makkelijke omnichannel betalingen naar een markt die voorheen werd gekenmerkt door veel handwerk en het gebruik van veel verschillende systemen die niet altijd even goed met elkaar praatten. Zo neemt Booking Experts werk uit handen, en creëert het platform kostbare tijd die ondernemers kunnen besteden aan hun gasten. Wij spreken met Maureen Ilboga, CEO van Booking Experts, over het verhaal achter het succesvolle bedrijf en de samenwerking met Pay.
Wat doet Booking Experts?
Booking Experts, actief in veertien landen, zorgt voor een real-time koppeling tussen systemen van touroperators en hun gebruikers, zodat altijd de juiste beschikbaarheid en opties worden getoond aan consumenten. Booking Experts stelt daarnaast verschillende bouwstenen, ofwel apps, beschikbaar waarmee de koppeling kan worden uitgebreid, bijvoorbeeld met betaalproviders als Pay. Maar dat kan ook een app zijn voor kentekenherkenning bij het binnenrijden van het park, of een tool waarmee de schoonmaak en technische dienst wordt aangestuurd. Zo automatiseert een parkeigenaar alles rondom het park, en die automatisering wordt aangestuurd vanuit het reserveringssysteem van Booking Experts.
Naast het aanbieden van een robuust alles-in-1 reserveringssysteem biedt Booking Experts ook verschillende marketing pakketten aan. Hiermee maken vakantieparken gemakkelijk een moderne website die geïntegreerd is met Booking Experts en gebruik kan maken van alle apps. Ook zetten ze in een oogwenk merkconsistente online marketing op middels Google Ads, Social Ads, SEO, website optimalisatie en Affiliate marketing. Het is dit holistische meedenken en werken dat van Booking Experts een onmisbare strategische partner voor vakantieparken maakt.
Uniek aan Booking Experts is dat alles is opgeslagen in de cloud. Bovendien ontwikkelt het bedrijf al haar techniek in-house. Op deze manier implementeert het team razendsnel nieuwe functionaliteiten, en pakken ze ook snel door. De snelle communicatie binnen het bedrijf maakt dit ook mogelijk. Zo worden vragen die via de mail bij het succes team binnenkomen binnen 20 minuten beantwoord. Een chat zelfs binnen 1 minuut!
Van websites bouwen tot alles-in-één reserveringssysteem
Booking Experts komt voort uit Expert Webdesign. Van oorsprong maakte Expert Webdesign websites, voor allerlei soorten bedrijven. Van autohandelaren tot makelaarskantoren. En ook voor vakantieparken. En vanuit die laatstgenoemde ervaringen is het idee van Booking Experts ontstaan. "Wij hadden een mooie website gebouwd waarop bezoekers zich oriënteerden voor hun verblijf. Maar waarna ze dan toch gingen bellen naar het park voor een reservering, of boekten via platforms als Booking.com. Of het bestaande systeem werkte niet goed, of de koppeling tussen systemen, bijvoorbeeld tussen de website van een park en het systeem van een touring operator werkte niet goed," zegt Maureen. "Dit zorgde voor de vakantieparken voor heel veel kostbaar handwerk en een eeuwige heen-en-weer van communicatie, en veel discussies met huiseigenaren. En dus dachten wij: wij gaan het zelf doen. Wij bouwen een reserveringssysteem waar bezoekers zelf makkelijk online kunnen boeken. Zo gaan ze niet naar een ander platform. Dit scheelt een vakantiepark veel geld omdat ze de commissie niet hoeven te betalen. Gasten hoeven niet meer te bellen waardoor de receptioniste weer tijd kreeg voor de gasten."
Pinnen en retourpinnen zijn onmisbaar in de hospitality-industrie
In vakantieparken vinden veel (kleine) transacties plaats. Of het nou gaat om een broodje bij de snackbar, fietsenverhuur of het terugbetalen van de borg. En veel van deze transacties worden gedaan via pin, of retourpinnen in het geval van terugbetalingen voor de borg. En via Booking Experts en Pay. kunnen vakantieparken al deze ‘offline’ transacties nu ook samen laten komen met de transacties van online boekingen. Dit systeem vraagt veel minder handwerk, is dus minder foutgevoelig, en geeft parkeigenaren 24/7 real-time inzicht in alle transacties, online en in het vakantiepark zelf.