Met de full-service optie hoeven bedrijven geen aparte administratie en afstemming meer te regelen. PayPal-betalingen worden, net als andere betaalmethoden, direct geïntegreerd in het Pay.-dashboard. Dit betekent dat alle transacties via Pay. – van iDEAL en creditcard tot PayPal – in één overzicht zichtbaar zijn en in één keer worden uitbetaald. Ook klantenservice en de afhandeling van eventuele geschillen kunnen binnen het Pay. platform worden afgehandeld. Alles wordt op één plek geregeld.
Bedrijven die PayPal willen toevoegen aan de check-out, kunnen dit nu met minimale inspanning doen. Het onboardingproces door Pay. is eenvoudig en snel.
"De overeenkomst, de verwerking, de doorbetaling en de facturatie van de bijbehorende kosten verlopen gewoon via ons platform, dat scheelt een extra geldstroom en boekhoudkoppeling. Dit is precies waar wij voor staan: snelheid, eenvoud en overzicht" aldus Olaf Kok, Founder van Pay.
Jip de Lange, Partnership director bij PayPal voegt toe: “Wij geloven dat dit de drempel zal wegnemen, die sommige ondernemers ervan weerhoudt om PayPal uit te proberen en te zien welk voordeel ze erbij hebben. We zijn ervan overtuigd dat PayPal van waarde is en nieuwe groeimogelijkheden opent voor ondernemers. Pay. maakt het met één druk op de knop erg eenvoudig om de voordelen van PayPal ontdekken."
Met meer dan 400 miljoen actieve PayPal-accounts in de wereld, is PayPal een populaire keuze voor webshops die hun klantenkring willen uitbreiden buiten Nederland. Ook binnen Nederland heeft 68% van de consumenten al eens gebruikgemaakt van de betaalmethode en is daarmee de op één na meest gebruikte online betaaldienst van Nederland*.
* Statista, Global Consumer Survey Brand Report, Online payment: PayPal in the Netherlands, May 2022. Base: n=1,088, online payment users