Productinnovatie en merchants technisch ondersteunen staan centraal in de missie en cultuur van PAY. Met de introductie van Menne Mennes brengt PAY. ook naar buiten als eerste Nederlandse Payment Service Provider Merchant Financiering aan te bieden aan ondernemers in de vorm van merchantvoorschotten. Menne licht toe: ‘‘Wanneer ondernemers hun bedrijf willen kickstarten en extra groeikapitaal nodig hebben, kunnen ze bij PAY. terecht voor financiering.”
De voordelen van Merchant Financiering via PAY.
Dat ondernemen geld kost, is geen nieuws. Wanneer je een online onderneming start en de e-commerce markt betreedt, moet je investeren in nieuwe producten, marketingcampagnes, een businessmodel en andere oplossingen om te blijven groeien. ‘‘Met PAY. merchant financiering bieden we onze klanten snel en eenvoudig toegang tot zakelijke financiering om de eigen omzet te laten groeien,’’ vertelt Menne. Maar ook wanneer merchants de volgende (groei)stap willen nemen, dan kan Merchant Financiering helpen. Hiermee kunnen merchants snel en eenvoudig zakelijke financiering aanvragen om bijvoorbeeld hun website te updaten of om een tweede vestiging in te richten. ‘‘PAY. biedt merchants als eerste Nederlandse PSP zakelijke financiering aan op basis van hun betaalhistorie bij PAY. En in tegenstelling tot een bank, waar het aanvragen van financiering veel tijd in beslag neemt, is de aanvraag bij PAY. zo gedaan. Aflossen gebeurt via de omzet die bij PAY. binnenkomt’’ vult Menne aan.
Eén betaalprovider, één contract en één integratie voor alle online- en pinbetalingen
PAY. biedt merchants naast het verwerken van betalingen, extra oplossingen om er voor te zorgen dat haar klanten genoeg hebben aan één Payment Service Provider en niet met meerdere losse betaalproviders naast elkaar te hoeven werken. ‘‘Het efficiënt en effectief ontvangen van betalingen is voor merchants cruciaal. Veel Payment Service Providers bieden een one size fits all oplossing die vaak niet volledig aansluit aan de wensen en behoeften van de merchant. PAY. is wat dat betreft uniek en biedt merchants zo veel meer: een hogere conversie, het verwerken van online en offline betalingen met één integratie en een volledig inzicht in deze betalingen via uitgebreide management rapportages” aldus de nieuwe CCO.