Dit artikel is onderdeel van de serie “De route naar succes”, waarin Pay. je tijdens het hele e-commerce hoogseizoen voorziet van strategische tips om met je webshop optimaal te presteren tijdens de belangrijkste verkoopperiode van het jaar.
Het najaar is hét seizoen om omzetrecords te verbreken. En dus is het tijdens deze periode extra belangrijk dat je webshop klaar is om topprestaties te leveren. Een belangrijk facet van die voorbereiding? De betalingsinfrastructuur. Door de juiste betaalmethoden aan te bieden, verhoog je niet alleen de verkoop maar ook de loyaliteit van je klanten.
En Pay.'s systemen maken dat je makkelijk. Binnen een paar klikken zet je betaalmethoden aan of uit. Het zou dus eeuwig zonde zijn als je tijdens het hoogseizoen transacties misloopt, simpelweg omdat je niet de juiste betaalopties aanbiedt. Hoe weet je wat de juiste betaalmethoden zijn voor jouw webshop? Hier een handige gids om de perfecte betaalmix voor je webshop samen te stellen. Precies op tijd om het drukste seizoen van het jaar vol vertrouwen tegemoet te treden. Lees snel verder!
Elke doelgroep heeft specifieke betaalvoorkeuren. Bied een webshop niet de juiste betaalmethoden aan, dan is een klant zo weer weg. Het beschikbaar maken van de best passende betaalmethoden is dus erg belangrijk voor het maximaliseren van de conversie.
Betaalvoorkeuren wisselen per geografisch gebied. Zo is bijvoorbeeld, in Nederland iDEAL een dominante betaalmethode, terwijl in Duitsland SEPA en SOFORT vaak gebruikt worden, en in België gebruikt men het liefst Bancontact. Betaalvoorkeuren wisselen ook op basis van demografische kenmerken. Jonge consumenten betalen bijvoorbeeld graag via achteraf of gespreid betaalmethoden, zoals Riverty en Klarna. Oudere consumenten weer liever met iDEAL of creditcards. Zorg ervoor dat je de betaalvoorkeuren van je doelgroep kent, en deze integreert in je betaalmix met Pay.
Tips
Een klant wil het liefst een betaalmethode gebruiken die voor hem of haar vertrouwd is. Hoewel het goed is om lokale en populaire betaalmethoden aan te bieden, is het ook belangrijk om een divers scala aan internationale betalingsopties beschikbaar te hebben voor klanten buiten je primaire markt.
Tips
Het activeren van betaalmethoden doe je met Pay. via één druk op de knop. Zo kun je nu al de beste betaalmix uittesten, en profiteer je straks optimaal van de drukste verkoopmomenten van het jaar. Wacht niet tot het laatste moment!
Tips
Met Pay.'s smart check-out creëer je voor elke klant een naadloze betaalervaring op maat. Op basis van eerder verzamelde data toont de check-out namelijk de betaalmix die het beste aansluit bij hun betaalvoorkeuren. En je past de check-out ook nog eens eenvoudig aan aan je eigen merkidentiteit. Zo vergroot je de kans op conversie.
Tips
De groei van mobiele aankopen is exponentieel. Zorg ervoor dat het afrekenproces op mobiele apparaten net zo soepel en efficiënt is als op desktops.
Tips
Klanten hebben altijd vragen over betalingen, ongeacht welke betaalmethode ze hebben gebruikt. Zorg ervoor dat je klantenservice goed bereikbaar is, zodat eventuele betaalproblemen snel opgelost kunnen worden.
Tips
Met een geoptimaliseerde betaalmix en een breed aanbod betaalmethoden speel je in op de behoeften en voorkeuren van al je klanten. Investeer nu in je betaalstrategie en pluk de vruchten in het hoogseizoen!