Handleiding A35 pinterminal
De pinterminal A35 behoort tot de nieuwste generatie betaalautomaten. De terminal heeft een helder display, verlichte kaartlezer en een geïntegreerde pinafscherming. Een complete betaalervaring voor jouw klant!
De terminal is eenvoudig te installeren en wordt via een ethernet aansluiting met het internet verbonden. De terminal maakt gebruik van een CTAP/cloudoplossing. Om deze terminal zo optimaal mogelijk te gebruiken is het noodzakelijk om alles zo goed mogelijk in te stellen. Op deze pagina geven we je een aantal tips om de A35 in te stellen.
Controleer of de A35 pinterminal aanwezig is.
Check of er een adapter met USB kabel bijgeleverd is.
Controleer of de Ethernet kabel aanwezig is.
Check of de pinpad kabel (rood uiteinde) aanwezig is.
1. Ethernet (internet): Sluit de meegeleverde Ethernet-kabel aan op de juiste poort, het rode uiteinde van de pinpad kabel. Voor een stabiele verbinding adviseren wij de terminal rechtstreeks op een internetmodem of router aan te sluiten.
2. USB-kabel (stroom): Sluit de meegeleverde USB-kabel met USB-Adapter aan op het stopcontact. Het USB-C uiteinde moet ook op de pinpad kabel worden aangesloten. Het is belangrijk dat de terminal aangesloten wordt op 24 uurs netstroom en ’s avonds niet wordt uitgezet. Gebruik alleen de meegeleverde USB-Adapter.
3. Pinpad kabel: tot slot kan de pinpad kabel worden aangesloten op de A35, aan de achterkant in het midden met de platte kant naar beneden. Als dit is gedaan kan het meegeleverde klepje er op worden gezet.
Zodra je de terminal hebt aangesloten en er "Welkom" op het display getoond wordt, check je of de terminal het doet. Om dit te controleren, adviseren wij om een testbetaling van één cent uit te voeren. Dit kan op verschillende manieren:
Via kassasoftware:
Als je gebruik maakt van een kassaleverancier, neem dan contact op met deze partij om de koppeling werkend te krijgen. In sommige gevallen moet je gegevens zoals je API-token invoeren om de koppeling met het Pay. platform te realiseren.
Via Mpos.nl, Collectdesk of de Pay. app:
Gebruik je geen kassaleverancier maar wil je toch makkelijk kunnen pinnen? Dan kun je één van onze tools gebruiken om betalingen te starten. Meer informatie vind je in ons kenniscentrum. Zie Mpos, Collectdesk of de Pay. app.
Geen kassaverbinding betekent niet per se dat de terminal geen verbinding kan maken met jouw kassa, maar houdt in dat deze geen verbinding kan maken met de PIN-server van Pay. Dit kan meerdere oorzaken hebben:
Deze melding vindt plaats als de parameters van het pincontract niet (meer) correct in de terminal zijn ingeladen. 's Nachts worden periodieke updates aan de software uitgevoerd en worden de sleutels/parameters ververst. Het is belangrijk dat de terminal daarom na het afsluiten van de dag niet wordt uitgeschakeld. Zo blijven sleutels en parameters intact.
Om de parameters te verversen en deze opnieuw in te laden, kan je het beste contact opnemen met de afdeling PIN (pin@pay.nl)
De terminal krijgt waarschijnlijk onvoldoende stroom bij het versturen van de betalingsgegevens naar de transactiehost. Vaak komt dit voor wanneer de terminal verkeerd is aangesloten; bijvoorbeeld omdat de voedingskabel in één van de USB-ingangen van een computer wordt gestopt of wanneer een adapter wordt geleverd die te weinig vermogen heeft. De terminal zal dan wel opstarten, maar voor intensievere processen heeft deze meer vermogen nodig. De terminal moet via de meegeleverde adapter op het lichtnet worden aangesloten.
Heb je de terminal aangesloten met de bij de terminal geleverde adapter en blijft het probleem zich voordoen? Neem dan contact op met onze supportafdeling.
Als je een retourpintransactie niet succesvol kunt afronden, kan dit meerdere oorzaken hebben:
Neem contact op met de helpdesk via chat, telefoon of e-mail en geef door welk onderdeel mist. Wij lossen dit zo spoedig mogelijk voor je op!
Je kunt via onze online tools zoals hierboven beschreven altijd een pintransactie starten. Heb je een tip voor ons partner team om een integratie te realiseren met jouw softwareleverancier? Stuur dan de gegevens naar partner@pay.nl.
's Nachts worden periodieke updates uitgevoerd en worden de sleutels/parameters ververst. Het is belangrijk dat de terminal daarom na het afsluiten van de dag niet wordt uitgeschakeld. Op deze manier blijven sleutels en parameters intact.
Om de parameters te verversen en deze opnieuw in te laden, neem je contact op het de afdeling PIN via pin@pay.nl